Fana-Sola, Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola

Fana-Sola, Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Camilla Herrem fikk gleden av å sette årets første mål på bortebane i Fana Arena! Like etter utliknet hjemmelaget, og etter hvert var det Fana som tok føringen i kampen.

1. omgang var preget av en litt nervøs start fra begge lag, og like etter 12 spilte minutter ser Mika seg nødt til å ta kampens første time-out. Hjemmelaget leder da 8-4. Fana leder på det meste med 9 mål, men med en god sluttspurt sørger gjestene for at det står 18-12 til pause.

Camilla satt første målet i Fana Arena. Foto: Kenneth McDowell

Også i 2. omgang er det Sola som først setter ballen i nettet, denne gang er det Mette Brandt Nielsen som scorer. Solajentene hever seg defensivt, og setter enda flere sjanser i mål – og når det er spilt 10 minutter ligger jentene kun ett mål bak. Dette til tross for at de har spilt 2 minutt i undertall.

Når det er like under 20 minutt igjen av kampen, snapper Camilla ballen – og utlikner til 20-20. Det siste kvarteret blir kampbildet jevnere, men godt spill av Solajentene gjør at vi går opp i ledelsen og leder med 2 mål når det gjenstår 12 minutt.

Årets første bortekamp blir nok en gang en kamp hvor sluttminuttene blir lange, men jentene holder roen og klarer å beholde ledelsen ut. Mette Brandt Nielsen får æren av og avslutte 2. omgang som hun startet den – og setter vårt siste mål. Vi vinner 24 – 29, og tar med oss 2 poeng tilbake til Sola.

Poengene er absolutt velfortjent etter en fantastisk snuoperasjon i 2. omgang som viser godt forsvarsspill, solid angrepsspill og ikke minst en strålende Kimberley i mål.

Kimberley leverer en fantastisk god 2. omgang, og er med på å sikre årets første seier til Sola. Foto: Kenneth McDowell.

Solas beste spiller blir kåret til Kristina S. Novak.
Nå venter ny bortekamp allerede søndag – denne gangen møter vi Fredrikstad.