Aker Topphåndball-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport – Sola

Aker Topphåndball-Sola, REMA 1000-ligaen Kvinner 2122 > Kamprapport

Endelig var det seriestart i REMA 1000 ligaen 21/22, 285 dager siden sist kamp foruten NM-finalen.

Sola var klar til kamp i Nadderud Arena, og på motsatt side sto Aker. Starten på kampen ble en typisk åpningskamp, og begge lag hadde en nervøs start. Kampens første mål kom etter 3 minutter, signert Kristina Novak.

I minuttene etter fikk Sola en liten ledelse på ett par mål, og når omgangen var halvspilt lå bortelaget foran med fire mål 4 – 8. Siste halvdel av omgangen spilte Aker seg mer inn i kampen, og det ble tidvis utålmodig spill både i angrep og forsvar. Steffen tok time-out og gav jentene beskjed om å være litt mer tålmodig i eget spill. De siste ti minuttene fulgte lagene hverandre tett inn mot i pause, men i sluttminuttene gikk Aker opp i ledelsen for første gang i kampen – og gikk til pause med 13 -12.

I andre omgang var det Aker som satt første scoring i sitt første angrep, før Sola satt fem baller i nettet bak hjemmelagets målvakt. Godt forsvarsspill, og fine kontringer gjorde at det sto 17-21 etter tretten minutter av 2. omgang. Deretter fulgte igjen en god periode for Aker, og med like i overkant av ti minutter igjen av kampen sto det igjen likt på måltavla 19-19.

Som i første omgang ble også de siste minuttene i andre omgang utrolig jevne og spennende. Men heldigvis var det i denne omgangen vår tur til å sette skuddene i mål, og kunne juble over vår første seier i årets sesong.

Måltavla viste til slutt 27-30, og 2 poeng blir med tilbake til Sola. Ekstra kjekt for oss som så kampen på Solabladet og høre Sola supportere tilstede i Nadderud Arena. Vår beste spiller blir Tonje Haug Lerstad.

Kom på kamp søndag i Åsenhallen!

Allerede søndag er det klart for ny kamp i REMA 1000 ligaen, denne gang på hjemmebane i Åsenhallen. Kampen starter klokken 18:00, døren åpner en time før – og kiosken er åpen.

Det er fortsatt litt ledige billetter igjen, og vi ønsker å se nettopp DEG på tribunen. Det er ikke mulig å kjøpe billett i døren, så last ned Sola HK appen og sikre deg billett i dag!