Fana Arena – neste stopp – Sola

Fana Arena – neste stopp

Etter to uker med midtuke kamper hjemme i REMA 1000 ligaen, og to hjemmekamper i Europaligaen de to foregående helgene, skal laget igjen gjøre seg klar for ny kamp denne gang på bortebane. Vi møter Fana, til vestlands-derby – og skal gi alt for at utfallet på kampen blir som når vi møttes i september i fjor.

Laget fra Bergen har de siste sesongene kjempet i toppen av REMA 1000 ligaen, men denne sesongen har de møtt litt større utfordringer med sin lokale, unge tropp. Fana befinner seg etter 13 spilte kamper på en 10. plass med 4 seire, 1 uavgjort og 8 tap. Etter flere tøffe oppgjør mellom lagene vet vi at disse kampene ikke kan tas lett på, og om vi ikke spiller på vårt beste og er på 100% er det vanskelig å få med seg poeng hjem fra Fana Arena.

Fana har hatt en litt roligere start på sesongen etter nytt år, og kun spilt to kamper i REMA 1000 ligaen. Det betyr at vi nok møter ett lag som er svært motivert for kamp, og har hatt en god treningsperiode inn mot den travle kamp-perioden som nå starter for deres del.

2024 har startet godt sett med Sola-øyne, og med seks kamper spilt i REMA 1000 liga og Europaliga står vi med 5 seire og 1 tap. Fana er nok det laget som vi har møtt flest kamper de siste sesongene, og vi vet at de stort sett alltid blir jevne og at kampen lever i 2*30 minutter. Det betyr at det mest sannsynligvis ikke vil komme de største overraskelsene fra Fana, men vi skal bruke tiden frem mot kamp for å få gjennomført noen gode treningsøkter samt gjøre gode forberedelser for å være klar til kamp.

Er du i Bergens området – kom på kamp!

Kampen spilles onsdag 24. januar klokken 18:30 i Fana Arena. Om du er i nærheten håper vi at du tar turen, og heier på oss fra tribunen.
Billetter til kampen kjøper du her.

Om du ikke er så heldig at du kan få se kampen live vil den også bli sendt på TV2 Play. Sendingen starter 18:20, og du kan trykke her for å komme direkte til kampen.