Seier i årets første hjemmekamp – Sola
Sola - Fana | REMA 1000-ligaen kvinner

Seier i årets første hjemmekamp

Det var tydelig at publikum hadde savnet å gå på hjemmekamp i Åsenhallen. Allerede ti minutter før døren åpnet, sto det flere i publikum utenfor og ventet. Med andre ord – det alle forutsetninger var på plass for en skikkelig kjekk håndball-kveld på Sola.

Kampen startet jevnt, med to lag som fulgte hverandre tett. Når første omgang var halvspilt sto det likt på resultattavla 6-6. Inn mot pause klarte hjemmelaget å dra litt i fra, og skaffet seg en liten luke til laget fra Bergen. Et entusiastisk publikum gav energi til spillerne på banen, og heiet dem frem mot halvspilt. Til pause sto det 14-9 til hjemmelaget, etter en syv meter scoring av Lene Kristiansen Tveiten i siste sekund.

I andre omgang gikk Sola ut i et forrykende tempo, og der det virket som Fana ble litt trøtte, fortsatt Sola-spillerne og flere fikk notert seg i mål-protokollen. Halvveis ut i siste omgang lå hjemmelaget ti mål foran. Flere fikk minutter på banen, og det var ingen tvil om at poengene ville bli igjen i Åsenhallen.

Til slutt vant vi 34-28, og dermed står vi med fire poeng på sesongens to første kamp.