Sola-Rælingen, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport – Sola
Foto: Oddmund Sola

Sola-Rælingen, REMA 1000-ligaen Kvinner 2021 > Kamprapport

Solajentene hadde ikke spilt kamp i REMA 1000 ligaen siden 8. november. Søndag 10. januar var det klart for vår første hjemmekamp i 2021, hvor vi tok i mot Rælingen i en Åsenhall uten publikum.

Kampen startet litt avventende fra begge lag, hvor de fulgte hverandre tett i hele første omgang. Til tross for varierende spill klarte hjemmelaget å gå til pause med en tomåls ledelse 16 – 14.

Andre omgang gav et ganske likt bilde som den første – der Rælingen spiste inn den lille ledelsen Sola hadde. Hjemmelaget fikk flere utvisninger i starten på omgangen, og det var igjen spenning i kampen. Da det gjensto cirka 10 minutter igjen av kampen fikk vi igjen se de Solataktene som laget viste også i høst.

Amalie tok viktige redninger bakerst, forsvarsarbeidet satt – og i angrep klarte jentene å sette ballen i mål. Til slutt kunne Sola igjen juble for 2 nye poeng, og vi vant kampen 33 – 28 på en litt dårlig dag.

Nå venter igjen flere dager med kampfri for jentene. Bortekampen mot Molde 17. januar er utsatt, da flere av Moldejentene er ute med koronasmitte.