Sola-Follo HK Damer, Eliteserien Kvinner > Kamprapport – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Sola-Follo HK Damer, Eliteserien Kvinner > Kamprapport

Endelig!! 2 poeng

Kasper Andersen er ikke i tvil på hva han skal melde tilbake om etter kampen mot Follo. Våre 2 første poeng i REMA 1000 ligaen 2019/2020 er i boks – og for en kamp det ble.

Foto: Kenneth McDowell

652 tilskuere ble vitne til et fyrverkeri av en kamp – og det var tydelig fra start at Solajentene var kampklare og fulle av innsats. Hjemmelaget viste at de hadde eliteserienivået inne – og etter de 10 første minuttene av kampen var det ikke tvil om hvem som var det ledende laget.
Sola var effektive i angrep, og Follo fikk ikke satt ballen i nettet før det var gått flere minutter i 2. omgang. I tillegg sto Sofie Svarrer Hansen fantastisk bak i Solamålet.

Vi vinner tilslutt 39 – 27 og sikrer 2 poeng.

Det var også Sofie Svarrer Hansen som ble kåret til banens beste – både av juryen og Solabladet.

Nå venter ny bortekamp mot Byåsen 10. november, før det er VM-pause frem til januar.