Volda hjem uten poeng – Sola

Volda hjem uten poeng

Publikum var vitne til en slitekamp i Åsenhallen søndag kveld, men Sola-jentene holdt kampen ut og seiret med fem mål

Silje Stangeland var Solas beste. Forsidefoto: Inger Fossli

En bittert tap på bortebane skulle revansjeres. Allerede på oppvarming virket det som om dette var en god dag på parketten.

Selv om Volda kjemper om å ikke rykke ned fra divisjonen – og Sola kjemper om å kvalifisere seg til divisjonen over, var det ingen lett jobb for hjemmelaget å vinne i kveld.

Robuste og seige Volda-spillere nektet å gi seg gjennom hele kampen. Ofte gikk Sola opp i ledelsen med 3-5 mål, men bortelaget hentet seg inn igjen etter timeouter og utnyttet overtallsperioder.

Resultatet ble til slutt 34-29 (17-14) og rundt 200 tilskuere ble applaudert til av spillerne etter kampen. Silje Stangeland fikk 8 nettkjenninger og var best i kveld.

– Jeg er fornøyd med lagets og egen innsats. Vi svinger veldig i prestasjonene gjennom kampen, men jeg føler at vi har kontroll, sier hun til Solabladet.

– I dag slet vi med uttellingen. Spesielt i første omgang. Vi er altfor ustabile, sier hovedtrener Knut Ove Joa til RA.

Les hva Aftenbladet skriver etter kampen.

Laget mot Volda: Aleksandra Djurkovic, Sisse Marie Boge Fahlberg, Heidi Samuelsen, Marianne Klepp Andersen, Sherin Obaidli, Veronica Berntsen, Silje Stangeland, Susann Jøraandstad, Malene Folkvord, Sunniva Selland, Ida Marie Lerøy, Mona Fosseli Ågotnes, Ida Marie Aasen.

Vi er fortsatt med i kampen om kvalikplass!

Neste hjemmekamp spilles førstkommende søndag 23.mars kl.18.00. mot Selbu. Vel møtt!