Vipers ble for sterke – Sola

Vipers ble for sterke

En utsolgt Åsenhallen var klar for håndball-fest. For første gang på lang tid skulle Sola som serieleder få ønske Norges beste lag Vipers velkommen til hjemmekamp på Sola. En vanskelig oppgave – men som alltid et lag sterkt motivert for å ta poeng mot ett lag vi ikke har slått på flere år.

Det var Malin Holta som fikk æren av å sette kampens første mål, i en Åsenhall med elektrisk stemning. Men det gikk ikke mange minutter før gjestene tok over initiativet i kampen. Sola viste allikevel at de ikke skulle gi seg uten kamp, og når 13 minutter var spilt var det bare ett mål som skilte 4-5.

Vipers holdt seg i føringen, og dessverre sett med Sola-øyne klarte vi ikke å hamle opp med en god Silje Solberg i Vipers-målet, i tillegg til skuddbom og tekniske feil. Ti minutter før pause sto det 5-10, og i de neste minuttene klarte Vipers å øke ytterligere. Når lagene gikk i garderoben sto det 10-16 på resultattavla.

Silje Solberg-Østhassel fortsatte solid keeperspill også i andre omgang. Hun stoppet flere Sola-sjanser både fra seksmeter, distanse og syvmeter. Hjemmelaget kjempet på, og gikk ut i ett 7 mot 6 spill som sørlendingene tidvis slet med å stoppe. Men dette resulterte også i at bortelaget fikk noen enkle mål i åpen kasse, som gjorde at de drog i fra.

Når siste omgang var halvspilt, ledet Vipers med seks mål og hjemmelaget klarte ikke å hente inn. Et Vipers lag med stor bredde og godt keeper-spill ble nok en gang for sterke for Sola. Til slutt endte kampen 25-33.

Ine Grimsrud ble kåret til Solas beste med 7 nettkjenninger.

Allerede førstkommende søndag venter ny hjemmekamp i Åsenhallen. Da er det nyopprykkede Haslum som kommer på besøk, og vi ser frem til å ønske publikum igjen tilbake til hjemmekamp. Billetter til kampen finner du her.