Vil du bli med oss i Strålå – Sola HK Supporterklubb? – Sola

Vil du bli med oss i Strålå – Sola HK Supporterklubb?

Strålå – Sola HK Supporterklubb starter opp igjen etter lang tids dvale.

Tidligere har Sola-jentene bli heiet frem av klubbens egen dedikerte supporterklubb som så dagens lys i 2008, og som fikk det passende navnet «Strålå». Dette første supporter-initiativet ble startet opp av flere ildsjeler i Åsenhallen som ønsket å gi det lille ekstra for laget sitt ute på parketten, blant dem Jan Gausdal Thorkildsen, som også fungerte som Strålås leder i en årrekke. Etter flere års tilstedeværelse i Åsenhallen ble supporterklubben av forskjellige årsaker inaktiv over tid og var til slutt ikke lenger å se i hallen.

Strålå gjenoppstår – vil DU bli med?

For at nåtidens fantastiske og fremadstormende Sola-jenter og tilskuerne i Åsenhallen skal kunne få oppleve den samme støtten, entusiasmen og kampmagien som en dedikert supporterklubb kan bidra med, så har det i samarbeid med administrasjonen i Sola HK blitt tatt initiativ til å få blåst skikkelig liv i Strålå igjen.

For å få til dette så er vi avhengige av at flere slutter seg til dette initiativet og har lyst til å bli med oss i Strålå.

Nå i oppstarten av Strålå, før supporterklubben kan stiftes på et formelt nivå, så handler det mest om å få sammen en kjerne av Sola-supportere som kan danne det begynnende grunnlaget for supporterklubben på et mer uformelt nivå – for å kunne begynne å skape litt ekstra magi i Åsenhallen.

Strålå er ett fellesskap for alle!

Strålå har siden begynnelsen vært en åpen og inkluderende supporterklubb der det finnes plass til alle, og dette videreføres i supporterklubben på samme måte som før. Det betyr at Strålå skal være et fellesskap for alle som vil heie litt ekstra på Sola, der vi sammen opplever det sosiale, gøye og livlige livet som følger med det å ta del i supporterkultur på sitt beste, der hele familien kan føle seg hjemme sammen med andre som deler den samme lidenskapen for håndball og Sola HK.

Et annet viktig aspekt med Strålå er at vi kan få samkjørt supportervirksomheten i Åsenhallen på en fin måte, der det nok på sikt vil være mest hensiktsmessig at Strålå i hovedsak sitter samlet i hallen som en skare i gult. Men det er også selvsagt helt i orden å være med i Strålå selv om man ønsker å sitte et annet sted i hallen – her har folk forskjellige behov og stemningen kan man bidra til uansett hvor i hallen en sitter.

Meld din interesse på søndagens kamp i Stavanger Idrettshall

Vi kommer til å være til stede i Stavanger Idrettshall under hjemmekampen mot Motherson Mosonmagyaróvári KC nå på søndag 6. februar, der det blir mulighet til å slå av en prat og eventuelt melde sin interesse for å bli med i Strålå om dette skulle engasjere deg også (dette kan også enkelt gjøres på Strålås nettside – se under).

Følg Strålå på sosiale medier!

Supporterklubbens aktiviteter kan fremover følges på sosiale medier gjennom vår offisielle Facebook-side Strålå – Sola HK Supporterklubb (@straalaa) og den offisielle Instagram-kontoen straalaa_solahk, samt på Strålås nye nettside https://www.straalaa.no/.

I tillegg til at vi legger ut informasjon om kommende arrangementer, oppdateringer fra kamper, og andre aktuelle saker osv. på disse digitale flatene, så kan vi også enkelt kontaktes gjennom disse samme flatene.

Hvis dere der ute også synes like mye som oss at jentene nå kanskje mer enn noensinne fortjener å ha sin egen dedikerte supporterklubb i ryggen, så hadde vi satt stor pris på om dere liker/følger vår Facebook-side og Instagram-konto – hver eneste av dere teller virkelig!

Her kan du melde din interesse for å være med oss i Strålå: https://www.straalaa.no/bli-med/

Vi kan også nås gjennom epost på: info@straalaa.no

For telefonkontakt så kan det ringes til Kenneth Solberg-Harestad på tlf. 940 32 504

I forbindelse med gjenoppstarten til Strålå så kommer vi til å avholde noen Facebook-konkurranser på Strålås offisielle FB-side, der man kan vinne Sola-effekter signert av spillerne – velvillig stilt til disposisjon av Sola HK – ved å melde seg på i kommentarfeltet. Så følg med der!

I den siste tiden etter at Steffen tok over som hovedtrener for laget, så har vi vært vitne til en eventyrlig utvikling for Sola HK, der man stadig har nådd nye høyder sportslig sett, med medalje i både serie og cup, og ikke minst med gruppespill i Europaligaen der jentene har slått fra seg på en måte som knapt nok noen kunne ha drømt om.

På mange måter så kan man vel si at det vi prøver på ved å starte opp Strålå igjen er å kunne gi noe ordentlig tilbake til de som både av og på banen har gitt oss så mye å glede oss over, og ikke minst, å være stolte av her på Sola og i regionen rundt. Vi håper at så mange som mulig også ønsker å være med og bidra til dette som del av fellesskapet som er Strålå! 🖤💛

Takk for oppmerksomheten!