Viktig seier mot tabellnabo – Sola

Viktig seier mot tabellnabo

Før onsdagens kamp mot Fredrikstad var Steffen Stegavik klar på at oppgjøret var en utrolig viktig kamp, og kunne være med å påvirke utfallet av når medaljene skal deles ut i april. Spillergruppen responderte med nok en strålende forsvarskamp, og ledet fra start til slutt.

Sola har startet 2024 med 3 seire av 3 mulige. Den store fellesnevneren for kampene er at laget har stått utrolig bra defensivt, og bakerst har vi hatt godt keeperspill av Bobbo. Når man da også får uttelling på mange av våre målsjanser får du ett lag som som er i god flyt.

Det var ingen målrik start på onsdagens oppgjør mot laget fra Plankebyen. Det gikk hele tre minutter før publikum kunne juble for scoring, signert Kristiane Knutsen. Hjemmelaget fikk en liten luke i kampen, og Maja Magnussen kontret inn til 5-2 etter 10 minutter. Fredrikstad har startet årets sesong godt, og det var tydelig at de ikke var innstilt på å gi opp, og Sola klarte aldri å dra skikkelig i fra.

Noen gode Sola-minutter i slutten av første omgang førte til at hjemmelaget kunne øke ledelsen fra 11-10 til 15-10. Et godt utgangspunkt før siste omgang, og motivasjonen for å få revansj etter sist sesongs tap var sterkt til stede.

Utover i andre omgang fortsatte Sola godt spill i begge ender av banen, og klarte sakte men sikkert å dra i fra. Bortelaget sto store deler av kampen godt i forsvar, men slet mer med uttelling på skudd – og hjemmelagets Bobbo hadde nok en strålende kamp med en redningsprosent på over 40% og ble fortjent kåret til Solas beste etter kampslutt.

Trenerteamet fikk rullert godt på troppen også i denne kampen, som er viktig i en hektisk kamp-periode som vi nå er inne i.

I kampens siste sekund satt Camilla Herrem ballen i nettmaskene på en kontring, og fastsatte sluttresultatet til 32-22. Med det avanserer vi til en 4. plass i REMA 1000 ligaen, a poeng med Larvik på tredje plass og med en kamp mindre spilt.

Neste kamp er allerede om fire dager, og da er det ny kamp i gruppespillet i Europaligaen som gjelder! Vi håper å se mange på tribunen i Stavanger Idrettshall når vi møter ungarske Motherson Mosonmagyarovari til kamp om viktige poeng.