Viktig re-signering på plass til neste sesong – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Viktig re-signering på plass til neste sesong

I forrige uke ble hun tatt ut i troppen til sin første samling med A-landslaget. De siste sesongene har hun vært en viktig bidragsyter for Sola både i REMA 1000 ligaen, og i Europaligaen. Nå har vi gleden av å fortelle at Live er klar for sin tredje sesong i klubben.

Live kom til Sola i forkant av 21/22 sesongen, og har de siste to sesongene tatt store steg, og vært en sentral brikke på laget både i Norge og i Europa. Hun er en spiller som alltid har god innsats, både på trening og i kamp, og jobber seriøst med egen utvikling.

I inneværende sesong står hun med 83 scoringer, på 20 kamper – som gir et snitt på 4,2 mål pr. kamp. I Europaligaen ligger hun på en ellevte plass på toppscorerlisten med 47 mål på 9 kamper, og er dermed vår toppscorer i den ligaen.

Live er en viktig signering for vår kontinuitet, slik at vi kan fortsette å bygge laget til å ta nye steg i Norge og Europa. Hun kom til Sola for to år siden, og har tatt store steg som nå viser i en mulighet på A-landslaget til Norge i kommende samling.

Vi er glade for at Live blir å se i Sola-drakt også neste sesong, og det viser at vi kan holde på spillere som er interessante for andre klubber.

Steffen Stormo Stegavik