Viktig informasjon om smitteverntiltak/anbefalinger i Sola HK – Sola

Viktig informasjon om smitteverntiltak/anbefalinger i Sola HK

I Sola og de andre kommunene på Nord-Jæren gjelder påbud om bruk av munnbind i kollektivtrafikken, på flyplassen og innendørs stasjonsområder, drosje, butikker og handlesentre når det ikke kan holdes avstand til andre.
Påbudet er i første omgang gjeldende til 7. januar 2022.

Fra 30.11.2021 har regjeringen innført følgende nasjonale anbefalinger:

• Anbefaling om å bruke munnbind i kontakt med helse- og omsorgstjenesten.
  • Anbefaling om å bruke munnbind på kollektivtransport, i taxi, i butikker og på kjøpesentre der det ikke er mulig å holde avstand.
  • Egne regler for isolasjon, karantene og test når det er mistanke om smitte med virusvarianten omikron. Reglene leser du her

Regler og anbefalinger gjeldende for Sola, Stavanger, Sandnes og Randaberg finner du her.

Råd, anbefalinger og regler i forbindelse med kamparrangement i regi Sola HK

Alle lag tilknyttet klubben skal forholde seg til følgende retningslinjer fra Norges Håndballforbund –

Alle tilknyttet klubben og håndball ønsker å få fortsette med normal gjennomføring av kamper og treninger.

Med en økende smitteutvikling anbefaler vi at lagene igjen setter fokus på å opprettholde gode smittevernsrutiner både i forbindelse med kamp og trening.

• Sprit hendene ved ankomst av hallen
  • Alle lag skal ha en ansvarlig voksen som har som oppgave og passe på at publikum overholder god avstand på tribunene under kamp
  • Vi oppfordrer alle til å følge de anbefalinger som gjelder både lokalt og nasjonalt, og at man skal benytte munnbind om man ikke klarer å holde avstand til andre.

Eller gjelder det grunnleggende:

• Vaksinér deg mot Covid-19.
  • Unngå klemming og håndhilsning.
  • Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer.
  • Test deg hvis symptomer, også om du er vaksinert.
  • Fortsett å vaske hendene ofte.