Videre til åttedelsfinale i NM – Sola
Ålgård - Sola | NM Senior kvinner

Videre til åttedelsfinale i NM

Onsdag kveld hadde Ålgård rigget Ålgårdhallen til håndballfest, og kampen om Rogaland skulle spilles.
En litt trå start på kampen, men utover i andre omgang var det laget som i fjor kom til NM-finale som trakk det lengste strået.

Det skulle gå 3 minutter før første scoring ble notert i protokollen, signert Lene Kristiansen Tveiten. Utover i omgangen fulgte lagene hverandre tett, og når Sola skaffet seg et lite forsprang klarte hjemmelaget å hente dette inn – med god hjelp av et entusiastisk publikum. Til pause var det kun ett mål som skilte lagene 12-13.

I andre omgang satt gjestene litt mer fart i eget spill, og med gode redninger og spillere som fant nettmaskene i angrep. Ved halvspilt var stillingen 17-22, og Sola hadde god kontroll på kampen. De siste femten minuttene kontrollerte de inn seier 21-30, og er dermed videre i NM.
Vår beste spiller ble kåret til Live Rushfeldt Deila.

Hvem vi møter i åttedelsfinale blir klart i morgen torsdag 14.09.
Disse kampene vil bli spilt 25. oktober.