«Vi må nok en gang prestere på vårt beste for å ta med oss poeng fra Møre» – Sola

«Vi må nok en gang prestere på vårt beste for å ta med oss poeng fra Møre»

Kampene kommer igjen på løpende bånd og allerede søndag morgen setter laget seg på flyet til Molde for å spille kamp nummer 21 i REMA1000-ligaen. Motstander er Molde elite som for tiden ligger på 9.plass på tabellen, á poeng med Byåsen som foreløpig innehar den siste sluttspillplassen. Klokken 16:30 blåses kampen i gang, og alt ligger til rette for et spennende oppgjør i Molde Arena.

Laget fra rosenes by har hatt en varierende sesong, men kommer fra to strake seire mot henholdsvis Gjerpen og Aker. De har hatt 9 seire i år, og 12 tap. Vi kommer fra en seier mot Tertnes med resultat 37-31 på hjemmebane, og jentene er motivert for å fortsette i det sporet.

Sist møte med Molde var av det målrike slaget. Til pause sto det hele 24-14 etter at vi hadde en forrykende periode på 20 minutter i 1.omgang som gjorde at vi seilet ifra. Dette utgangspunktet for 2.omgang gjorde at vi på det tidspunktet kunne innkassere seier nummer seks for sesongen med sifrene 37-30. På tross av dette lever alle kamper sine egne liv, og vi er nødt til å være klare fra start.

Hos Molde er det særlig tre spillere som utmerker seg på toppscorerlisten: Christine Karlsen Alver, Sherin Obaidli og Celina Vatne. En trio som vi blir nødt til å stoppe om man skal ta to poeng. Christine Alver har intet mindre enn 140 mål og innehar 2.plassen på toppscorerlisten.

Steffen Stegavik: «Molde har hatt en tung start på 2024, men ser ut til å ha funnet flyten nå de siste 6 kampene med 4 serie. Vi må nok en gang prestere på vårt beste for å ta med oss poeng fra Møre»

Vi fortsetter jakten på medalje, og trenger seier for å henge med i kampen om tredjeplassen. Vi ligger 3 poeng bak Fredrikstad med en kamp mindre spilt. Med seier i denne kampen vil vi kun være 1 poeng når det gjenstår 5 kamper av REMA1000-ligaen.