Vi er klubben med størst økning i antall besøkende på nett i sesongen 19/20 – Sola

Vi er klubben med størst økning i antall besøkende på nett i sesongen 19/20

Selv om årets sesong ble stoppet i begynnelsen av mars, og de normalt mest populære og besøkte kampene i løpet av sesongen aldri ble spilt, viser statistikken over webtrafikken på klubbenes nettsider totalt sett en svært god utvikling. I løpet av 2018/2019 sesongen genererte klubbenes nettsider totalt sett 2.861.486 sidevisninger, for årets sesong er tallet 3.329.211. En økning på i overkant av 16 %.

Vi er fortsatt et stykke bak klubber som Vipers, Storhamar og Byåsen når det gjelder antall visninger på hjemmesiden. Sola har i sesongen 19/20 108 000 sidevisninger, og til sammenligning har Vipers på topp 457 077.

En veldig gledelig nyhet er derimot at Sola HK har størst økning i antall besøkende på nett – en økning på 32% sammenlignet med 2018/2019 sesongen.

Norsk Topphåndball tok en prat med Siri Forgaard, salgs og markedssjef i klubben om hvilke grep som er tatt i administrasjonen med tanke på nettside og innhold.

Jeg ble ansatt i klubben for ett år siden og det har naturligvis gitt oss ressurser til å jobbe aktivt med hjemmesiden vår. Det har vært et fokus for oss, ikke bare på elitelaget. Vi har også jobbet bra på lag med breddeavdelingen vår.

Vi er mye mer bevisste i dag på hva hjemmesiden vår kan brukes til. Vi får vist frem sponsorene våre, alle sammen er representert under fanen som heter «Sponsor-Nettverksfamilien».

Vi er opptatt av at nettverket vårt skal få vist seg frem til vårt publikum og ikke minst for hverandre. Sammen drar vi i samme retning under et felles motto #SammenForSola.

Foto: Siri Forgaard

Les hele artikkelen fra Norsk Topphåndball og mer informasjon om tallene her.