Vi er i SEMIFINALEN i sluttspillet! – Sola

Vi er i SEMIFINALEN i sluttspillet!

Tredje og siste kvartfinale mot Fana ble en skikkelig thriller, og Sola sikret ikke klubbens første semifinale-billett før siste sekund i andre ekstraomgang. En fantastisk ramme rundt kampen, med nesten 700 publikummere som skapte en ekstatisk stemning i Åsenhallen - og kronet med avgjørende scoring av Camilla.

Kampen søndag ble ikke lik noen av de foregående kvartfinalene, der lagene i hver sin hjemmekamp tidlig klarte å dra i fra og skaffe seg en luke i første omgang. Søndag fikk vi se to jevne lag, som hele kampen kjempet og fulgte hverandre tett.

Til pause lå Fana kun ett mål foran 16-17. Begge lag visste at andre omgang kunne bli en vanskelig oppgave, og i andre omgang fulgte lagene hverandre fortsatt tett. Sola sto bra defensivt, og fikk god uttelling på sine sjanser. Fana viste allikevel at de ikke ønsket å gi opp, og med en stor supportergjeng fra Bergen beit de seg fast og kjempet.

Når det var spilt 2 ganger 30 minutter sto det 27 – 27 på måltavla, som betydde at det var klart for ekstraomganger. Nå gjaldt det å holde hodet kaldt, og begge lag var klar for en siste kraftanstrengelse. I første ekstraomgang klarte Sola å få spillet til å sitte, og ligge ett mål foran. Nå var det Fana som måtte jage, som de virkelig gjorde. De ekstra fem minuttene klarte heller ikke å skille lagene, som sto like langt før neste ekstraomgang.

Med kun 20 sekunder igjen misbrukte gjestene sin målsjanse, og ballen gikk utenfor mål. Sola gikk rett i angrep, og i aller siste sekund sender Live ballen ned til Camilla på venstrekant som setter ballen trygt bak Fana keeperen. Sola vinner 33-32, og har igjen nådd en historisk milepæl i årets sesong.

Klubbens første semifinale i et sluttspill er ett faktum. En skikkelig thriller kamp, og en fantastisk kamp med elektrisk stemning i Åsenhallen skapte de beste rammene.

Vipers valgte søndag kveld Molde som sin motstander i semifinalen, som betyr at vi møter Storhamar til best av tre. Første semifinale spilles på bortebane 11. mai i Boligpartner Arena klokken 18:00, og 18. mai møtes vi i Åsenhallen klokken 20:15.

Mer informasjon om billetter til denne kampen kommer i morgen mandag 9. mai.