Vi er i cupfinalen i Final8 – Sola

Vi er i cupfinalen i Final8

Begge lag forventet en tett og jevn semifinale fredag ettermiddag. Det ble det virkelig, lagene fulgte hverandre tett, men Sola trakk det lengste strået til slutt. Med andre ord - vi er klare for cupfinale, den andre i klubbens historie.

Storhamar som var hjemmelag startet kampen best. Men Sola var klar for å gi de kamp om cupfinale plassen. Etter fem minutter var det vi som var i ledelsen etter scoring av Live.

Sola klarte å holde Storhamar bak seg med noen mål, men det ble tidlig klart at dette kom til å være en kamp som levde inn til siste minutt. Lagene fulgte hverandre tett, men det var laget fra Sola som kunne gå i garderoben med to måls ledelse 13-15.

Sola fikk en god start på andre omgang, men laget fra Hamar gav virkelig alt for å få en plass i cupfinalen og beit seg fast. Vi fikk aldri dratt skikkelig fra, og kun ett mål skilte lagene fem minutt før slutt. Allikevel var det Sola som fikk sjansen til å dra dette i land. En skikkelig lagseier, med helt rå coaching fra benken.

Vi vinner 26-29, og møter vinneren av oppgjøret Byåsen-Vipers på søndag i cupfinalen 13:45.

Velkommen til Arendal og cupfinale!

Lørdag kveld møtes alle i Sola familien på Madam Reiersen, for ett skikkelig vorspiel før cupfinalen.

Nå vil vi ha flere på tribunen, kjøp billett på www.final8.no, felt A1 så heier vi sammen for å jakte kongepokalen!