Vi åpner årets julegave tidlig i Sola HK – Sola

Vi åpner årets julegave tidlig i Sola HK

Kalenderen viser 1. desember, og for flere betyr dette at adventskalenderen åpnes – og vi begynner på den fine ventetiden frem mot julehøytiden. I år har vi gleden av å åpne årets julegave allerede på første dagen i desember.

Alle gode ting er tre!

Vi har i dag gleden av å meddele at hovedtrener Steffen Stormo Stegavik forlenger sin kontrakt med Sola HK med 3 år, og har skrevet under på en ny kontrakt som løper ut 25/26 sesongen.

Med det har klubben fått på plass en viktig brikke i forhold til elitesatsingen, samt kontinuiteten i å utvikle Sola som en av regionens største håndballklubber.

Steffen har vært hovedtrener i Sola siden sesongen 20/21, og kan se tilbake på to bronsemedaljer i REMA 1000 ligaen, sølv i NM i 2021 og kvartfinaleplass i EHF European League i sesongen 21/22. Han har også lagt et stort stykke arbeid i å være bidragsyter i prosessen for å utvikle Sola HK, og er en trener som identifiserer seg med klubbens verdier og målsetning.

Steffen har en lang spillerkarriere bak seg, blant annet i Heimdal, Elverum, Drammen, Kolstad, CM Minaur Baia Mare og Nærbø. Han har vært med på å vinne alt av titler i Norge, og har vært seriemester, cupmester og sluttspillmester. I tillegg har han vært med og vunnet serie og cup i Romania, erfaring fra Champions League og spilt 42 landskamper med flagget på brystet (86 mål).

Våren 2022 fullførte han Trener 4 Master Coach utdanningen, det høyeste nivået i EHFs trenerutdanning.

Daglig leder er fornøyd med å få Steffen med de neste sesongene.

For oss i Sola HK, er Steffen en fantastisk trener ressurs og kultur bærer, som er med og bygger klubben for fremtiden. Steffen har mot til å tenke stort, sprer glede og skape samhold i laget. Steffen har den trener profilen vi ønsker oss og utrolig kjekt å ha han med oss i tre nye sesonger.

Svein Gaute Hølestøl

Selv sier hoved treneren:

Jeg er først takknemlig at Sola ville videreføre samarbeidet i 3 år til.

I den tiden jeg har vært her så føler jeg vi har klart å utvikle ett konsept som har skapt resultater, og er helt klar på at toppen av potensialet i klubben og de spillerne som er her ikke er nådd.

Vi har en spennende yngres avdeling, noe som vises med 100% seire i både Bring og Lerøyserien. Jeg har en tro og ønske at klubben skal ta nye sportslige steg i løpet de neste tre årene.

Vi skal kjempe om nasjonale medaljer hvert år, og en drøm er er å få føre Sola ut i Champions Leauge eller å komme oss inn i Final 4 i Europaligaen i løpet av de neste tre årene!

Steffen Stormo Stegavik