Verdsetter gleden ved håndball – Sola

Verdsetter gleden ved håndball

Maren Idsø (19) er ny på Sola denne sesongen. Det hun setter mest pris på med sporten, er gleden hun sitter igjen med når laget lykkes.

– Det er jo selvfølgelig utrolig gøy når både jeg og laget lykkes i det vi gjør. Og det å dele den gleden med resten av laget er en veldig bra følelse, sier hun.

Maren har spilt håndball i mange år. Hun startet på minihåndball da hun var liten, og hadde et kort opphold hvor hun testet ut turn, før hun i 7. klasse bestemte seg for at det var håndball hun ville drive på med. Da spilte hun på Hundvåg, og har siden den gang vært to sesonger i Hinna, før hun nå ble tatt inn i Solas varme.

Satser på håndball

Når Maren ikke spiller håndball, studerer hun økonomi ved Universitetet i Stavanger. Hun har også en ekstrajobb på XXL, hvor hun jobber en dag i uka.

– Det er så klart håndball jeg vil satse på. Jeg studerer økonomi i tillegg, men det er først og fremst for å ha noe i ryggen dersom jeg ikke kan spille håndball lengre, forteller hun.

– Hva er det verste med håndballen?

– Det må være når det går dårlig, både på kamper og trening. Men da må man bare ta det med seg, og jobbe videre med det man har lært, smiler hun.

Spillerinfo
Possisjon: Kantspiller, venstre