Venstrehendt bakspiller på plass – Sola
Foto: Jørn H. Skjærpe, RA

Venstrehendt bakspiller på plass

Talentet fra Viking TIF, Anna Bjørke Kallestad (19), har bestemt seg for å utvikle seg videre hos oss i to år fremover. Trener Knut Ove Joa er godt fornøyd med nyervervelsen.

– For oss er dette en veldig bra forsterkning. Anna har allerede spilt 39 landskamper og scoret 52 mål for U-landslaget (LK96), og sto i fjor bak 82 mål for Viking TIF. Hun var også ønsket av Tertnes, men valgte heldigvis Sola, sier trener Knut Ove Joa til Aftenbladet.

Bjørke Kallestad er nettopp ferdig med videregående skole i Bergen, og ønsker å studere på Universitetet i Stavanger fra høsten av. Høyrebacken har møtt Solajentene og deltatt på trening i forbindelse med signeringen.

– Jeg ønsker å bli en best mulig håndballspiller i Sola HK. Jeg har fått et veldig godt inntrykk av klubben, og gleder meg til å komme i gang. Det skal for eksempel bli veldig kjekt å spille med en kvalitetsspiller som Malin Holta, sier Kallestad til Rogalands Avis.

Hun ser frem til å bidra for Sola HK i Grundigligaen, og håper å spille seg inn i laget med mer tillit utover i sesongen.

Vi ønsker Anna velkommen til klubben, og gleder oss over at hun nå blir en del av laget 🙂

Les også hva Solabladet og Midtsiden skriver om nysigneringen.

Spillerjakten fortsetter, og det er i første omgang en ekstra back og en ny målvakt klubben ønsker en rask avklaring på.