Velkommen til Sola HK – Maja Magnussen! – Sola

Velkommen til Sola HK – Maja Magnussen!

Arbeidet for å sluttføre troppen til neste sesong fortsetter – og vi har gleden av å ønske høyrekant Maja Magnussen velkommen til Sola. Maja har signert for 2 sesonger.

Maja kommer fra Byåsen, hvor hun har spilt siden sesongen 2015/2016. Tidligere har hun spilt for Sjetne, Tiller, Heimdal og Byåsen Bredde.

Da det kom oss for øret at Maja var fristilt kontrakten sin med Byåsen, tok vi kontakt for å høre om det kunne være av interesse og spille i sort og gult. Klubben er glad for at Maja ønsket dette, og nå er klar for Sola.

Hun er født i 1997, stort talent, og har allerede tidligere gjort seg bemerket på ulike landslag. Maja betegnes som en spiller med høy fart og bra teknisk.

Maja Magnussen er klar for Sola HK. Foto: Siri Forgaard

Steffen er fornøyd med å få en spiller med ekte trønderblod på laget!

Maja er en hurtig høyrekant, og som har fem år med erfaring fra elitespill i Byåsen. Hennes ambisjoner passer godt til Sola, og vi gleder oss til å få henne på plass!

Selv har Maja dette å si om å spille for Sola:

Jeg ønsker mer spilletid, og synes at Steffen virker som en god og ambisiøs trener. Han har selv spilt på øverste nivå, en erfaring som er god å ha. Jeg gleder meg til sesongen og tror vi skal vise igjen i REMA 1000 ligaen, laget består av gode individuelle spillere – så nå skal vi jobbe på og sørge for at samspillet sitter.

Maja tilslutter seg troppen for fullt når laget er tilbake på trening mandag 20. juli.