Velkommen til Sola, Hanna! – Sola

Velkommen til Sola, Hanna!

Til neste sesong får vi stifte et nytt bekjentskap i klubben. Hanna Ræstad har de siste syv sesongene spilt for Volda, som etter en sesong i REMA 1000 ligaen rykket ned igjen til 1. divisjon. Nå skal hun kle seg i den gule Sola-drakten, og ser frem til nye utfordringer.

Hanna Ræstad er en høyre bakspiller, på 25 år. Hun har tidligere spilt for Midsund, Molde og som nevnt de siste syv sesongene for Volda. Selv definerer hun seg som en spiller med god spilleforståelse, og en lagspiller som alltid gir 100% innsats.

Nettopp dette er noe av det hovedtrener Steffen Stegavik trekker frem som en av grunnene til at Sola ønsket å knytte til seg bakspilleren til neste sesong.

Hanna er en spiller som har tatt del i reisen til Volda fra 2. divisjon og opp til elite. Hun representerer at man med trenings villighet og tålmodighet kan ta steg for steg mot toppen. Sola får en klok spiller, som ser sine medspillere på banen, samtidig som hun har et godt skudd fra bakken og gjennombrudd.

Steffen Stormo Stegavik

Selv gleder hun seg veldig til å fortsette sin karriere i Sola.

Etter syv år i Volda følte jeg det var på tide med ett miljø skifte, og nye utfordringer for min egenutvikling. Da Sola ble aktuelt syntes jeg det virket veldig spennende, ikke minst å få muligheten til å prøve seg på ett høyere nivå og trene med så gode spillere hver dag.

Laget har de siste sesongene levert sterke resultater, og med Steffen som er en av de beste trenerne i ligaen, tror jeg dette blir veldig lærerikt og en god mulighet for meg å ta neste steg. Jeg gleder meg til å bli kjent med klubben, laget og trenerteamet.

Hanna Ræstad