Velkommen til 2023 – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Velkommen til 2023

Vi håper alle har hatt en fin julefeiring med nære og kjære, og er klare for å starte nytt år! Selv om nyttårsrakettene akkurat har landet, gleder vi oss til å starte det nye året med skikkelig fest-fyrverkeri og hele fem hjemmekamper bare i januar.

For det blir ingen rolig start på elitelaget i Sola HK i årets første måned, og både REMA 1000 ligaen og Europaligaen venter! Med andre ord – mye kjekk og spennende håndball på timeplanen.

Til nå i sesongen har vi møtt alle lag i REMA 1000 ligaen, utenom Fana. Det laget møtte vi til gjengjeld i NM, og gikk seirende ut med en semifinale plass i NM og Final 8. Før serien starter opp igjen nå i 2023 ligger Sola på en femteplass, med 5 seire, en uavgjort og 4 tap.

I Europaligaen vant vi over spanske Rocasa Gran Canaria i kvalifiseringsrunden, og er for andre sesong klare til gruppespill.
I de to første månedene i nytt kalender år skal vi kjempe mot kroatiske HC Podravka Vegeta, ungarske DVSC Schaeffler og danske Nykøbing Falster.

Billettsalget er åpnet til alle kamper!

Som i fjor vil våre hjemmekamper i Europaligaen spilles i Stavanger Idrettshall, mens kampene i REMA 1000 ligaen spilles hjemme i Åsenhallen.

I Sola HK appen og på solah.woow.no er billettsalget åpnet til alle kamper – og vi håper å se mange av dere på tribunene for å heie oss frem til nye poeng og seire.

Oversikt og kampdatoer

Søndag 8. januar