Vant over Bækkelaget – Sola

Vant over Bækkelaget

Solajentene seiret med hele åtte mål over laget fra Oslo.

Kampen starter strålende for Sola sin del. De scorer mål etter mål og leder etter hvert med 10-3. Bækkelaget tar time-out og spillet forandrer seg stort. På bare fem minutter etter timeout er stillingen 10-9. Bækkelaget tar innpå.

– Det snek seg nok inn en følelse av at dette var i boks. Vi ble utålmodige og hang ikke helt sammen som lag. Da er motstanden såpass bra at vi blir straffet, sier kaptein på Sola Marianne Klepp Andersen til Aftenbladet.

Men Sola skjerper seg og får inn viktige mål før pausen. Til pause er stillingen 14-11.

Etter pausen var Sola-spillerne ivrige etter å få ballen i mål igjen. Ledelsen økte mot Bækkelaget. Til slutt vant de med hele åtte mål, 29 – 21. Heidi Samuelsen ble kåret til banens beste spiller på Sola.

Målscorere: Toppscorer Silje Stangeland med 8 mål, Sunniva Selland 7, Heidi Samuelsen 6, Marianne Klepp Andersen 4, Malene Folkvord 2, Susann Jøraandstad og Veronica Berntsen.