Vant med 18 mål – Sola

Vant med 18 mål

Det gjorde godt for de gulkledde å løpe over Gjøvik på hjemmebane i kveld.

Forsidefoto: Inger Fossli

Vi klarer å stå godt sammen i forsvar, samtidig som Sisse Marie redder og gjør jobben sin som vår bakerste skanse. Det fører til mange gode kontringsmuligheter og mål i vår favør. Forsvaret er solid, og Gjøvikjentene får fattige fem mål forbi våre syv jenter etter tretti minutter spill.

Etter pausen fortsetter vi den gode trenden, og selv om bortelaget forsøker seg en periode på mann-mot-mann formasjon, lykkes de ikke. Vi øker derimot ledelsen, og Gjøvik får ikke sin første skåring i andre omgang før etter tolv minutter.

Mange får spilletid etterhvert, og jentene kan til slutt juble for attenmåls-seier (29-11) og revansje fra forrige møte (24-24).

Neste helg er spillefri, før jentene har dobbelkamp i Bergen (Fana og Viking). Vi er i en god periode nå, og ser frem til to gode treningsuker før bergenserne skal få bryne seg på Solajentene!

Takk for oppmøte i hallen i kveld 🙂 Neste hjemmekamp: 16.mars mot Volda kl.15.00.

Laget mot Gjøvik: Sunniva Selland 2, Heidi Samuelsen 11 (5), Sherin Obaidli 4, Silje Stangeland 3, Susann Jøraandstad 4, Marianne Klepp Andersen 3, Ida Marie Aasen, Malene Folkvord 1, Therese Neverdahl Nordbø, Veronica Berntsen, Mona Fosseli Ågotnes 1, Aleksandra Djurkovic, Sisse Marie Boge Fahlberg

Solas beste i kveld ble Susann 🙂

Flere lag spilte i kveld, der blant annet Bækkelaget slo serieleder Skrim Kongsberg! Se øvrige resulater her.

Les hva Aftenbladet skriver om kampen.

Av Malene Folkvord