Ut på tur – aldri sur! – Sola
Sola HK Lagbildet

Ut på tur – aldri sur!

Snart viser kalenderen ny måned og februar, og vi legger bak oss en hektisk januar med syv spilte kamper i REMA 1000 ligaen og Europaligaen. Med fasit i hånd har vi vunnet seks av kampene, og tapt en – som må kunne sies å være en god start på det nye året. Denne uken skal laget ut på tur, og det blir mange timer i flysete på jentene.

Mandag og tirsdag gjennomføres to ordinære treningsøkter i Åsenhallen, etter en velfortjent fri-søndag etter kampen mot Byåsen. Onsdag formiddag setter laget seg på flyet retning rosenes by, hvor vi møter Molde til kamp i Molde Arena klokken 18:15.

En tøff bortekamp venter onsdag

Molde på bortebane er alltid vanskelig, og førstkommende onsdag vil ikke være ett unntak. Molde ligger kun ett poeng bak oss på tabellen, så det blir en viktig kamp i forhold til å skaffe seg viktige poeng.

Molde spiller også som oss i gruppespillet i European League, og har hatt en tøff start i gruppe A. Etter at gruppespillet er halvspilt står de fortsatt med null poeng etter tre strake tap.

I REMA 1000 ligaen ligger de som nevnt på fjerdeplass med kun ett poeng mindre enn oss. Et knepent tap mot Storhamar, og en knapp seier mot Tertnes sist uke viser at dette er et lag vi må være 100% fokusert fra start mot for å få poeng.

Se kampen på TV2Play!

Kampstart onsdag er klokken 18:15, sendingen på TV2Play starter klokken 18:00.
Om du trykker her kommer du direkte til oppgjøret.

Onsdag er det tid for ny søsken-duell, når Live igjen skal kjempe mot Thale om poeng i REMA 1000 ligaen. Foto: Leah Bratthammer

Tidlig opp, og flere flyturer!

Laget rekker ikke å komme seg hjem etter onsdagens kamp i Molde, og må derfor overnatte. Torsdags morgen setter de seg på flyavgangen som går 06:40, og ankommer Sola på formiddagen.

En kort treningsøkt torsdags ettermiddag venter, før det er rett hjem igjen og pakke kofferten til ny tur – denne gang retning Ungarn.

Laget tar fly 06:50 fredag morgen, og hele fredagen vil gå i reisedag for å få installert seg på hotellet, og gjøre seg klare til lørdagens kamp i Europaligaen mot DVSC Schaeffler. Et svært viktig oppgjør, og mot et lag som garantert er svært revansjesugne etter å ta en seier mot oss etter deres bortetap i Stavanger Idrettshall tidligere i januar.

På lørdag starter kampen klokken 20:00, i Hódos Imre Sportcsarnok. Denne kampen kan man se på TV3+ fra klokken 19:55.

Ungarerne er kjent for et helt vanvittig trøkk fra tribunen, så nå gjelder det å være fokusert på eget spill og «glemme» støyen som garantert vil være rundt. Vi håper at mange benker seg foran TV’en lørdag kveld, og heier oss frem til en ny god kamp i Europaligaen.