Tusen takk Kimberley og Oda! – Sola

Tusen takk Kimberley og Oda!

Det ble en spesiell avslutning på sesongen 2019/2020. Koronasituasjonen og spredningen i verdenssamfunnet gjorde at siste kamp i sesongen kom så brått på – og vi fikk ikke spilt kvalifiseringskamper eller avsluttet sesongen skikkelig!

Etter hver endte sesong skjer det endringer i spillergruppen på et lag, nye spillere kommer til, andre forlater klubben og noen legger opp. I Sola er vi i gang med å bygge nytt lag for ny sesong, men vi ønsker å gi to av våre store profiler en skikkelig takk – da de nå legger opp etter mange år i klubben vår.

Dessverre får vi ikke takket dere skikkelig av nå med en avslutning grunnet situasjonen vi er oppi – men vi vil allikevel nå takke Kimberley og Oda for en fantastisk innsats i Sola i så mange år!

Kimberley Evanovich-Bleivik – TAKK!

Kimberley kom til Sola i 2012, og har vært en av våre gode bidragsytere både på og av banen i hele 8 år. Som en av «veteranene» på laget har hun vært med på å skape god lag kultur, positivisme i spillergruppa og ikke minst vært en viktig del av klubben!

Vi tok en prat med Kimberley for å se litt tilbake på hennes karriere i Sola, og hva hun nå tenker om tiden fremover.

Hva er ditt beste og verste minne i løpet av denne tiden?
Jeg har hatt mange oppturer og nedturer i de årene jeg har spilt i Sola. De to opprykkene jeg har vært med på har vært gøy. Kan også trekke frem seieren mot Larvik som jeg har veldig gode minner fra. Personlig var det ganske tungt å operere kneet etter min andre korsbåndskade, men på banen må den største nedturen være å rykke ned etter å ha tapt kvaliken mot Rælingen.

Hva var det som gjorde du valgte å legge opp nå?
Jeg ble mamma til ei lita jente i fjor, og med to jobber i tillegg til handballen måtte jeg ta et valg. Da ble det å bruke mer tid av fritiden min på familie og mindre på håndball banen.

Hva er planene videre?
Jeg vet ikke helt, håndball har vært en stor del  av livet mitt i så mange år. Fortsatt rart å tenke på at jeg er på vei til å legge opp. Så det blir vel minst veteran NM neste sesong!!

Kommer du til å fortsette å bo i regionen, og følge laget fra tribunen?
Vi har nettopp kjøpt hus ute på Tasta, så planen er til være her en stund til 😊 Selvfølgelig ser du meg i hallen fremover!

Hva tenker du om Sola til neste sesong?
Jeg tror Steffen er en spennende trener, som har mye og bred erfaring som spiller. Jeg sitter med et godt inntrykk fra de treningene og kampene han vikarierte hos oss tidligere. Sola har i tillegg signert en del unge og sultne spillere. Så jeg gleder meg mye til å se hva de kan få til neste sesong.

Oda Aasheim – TAKK!

I 2014 kom Oda Aasheim til klubben, og har nå i seks sesonger vært en viktig del av A-laget. Oda stiller alltid opp, og har vært en viktig bidragsyter på blant annet håndballskoler, dugnader og ikke minst i spillergruppa. I tillegg bør det nevnes at Oda nok har noen av de mest engasjerte foreldrene – som stiller som heiagjeng både på borte og hjemmekamper!

Vi tok også en prat med Oda for å se litt tilbake på hennes karriere i Sola, og hva hun nå tenker om tiden fremover.

Hva er ditt beste og verste minne i løpet av denne tiden?
Seieren over Larvik HK som vi vant i siste sekund i 2017 er nok mitt beste minne og å vinne 22 / 22. Mitt verste minne må vel være nedrykket, det var ufattelig kjipt.

Hva var det som gjorde du valgte å legge opp nå?
Til nå har det fungert å kombinere både håndball, studentlivet og jobb på si. Nå som jeg er ferdig med utdanningen min ser jeg at hverdagen hadde blitt hektisk med både fulltidsjobb og håndball på elitenivå. Samtidig har jeg kommet til et punkt i livet der lysten til å oppleve andre ting enn håndball har blitt større enn motivasjonen til å spille håndball.

Hva er planene videre?
Jeg har akkurat fått meg fulltidsjobb som lektor, så jeg skal begynne «voksenlivet». Jeg har ingen planer om å slutte å trene, kanskje ser dere meg på startstreken i et maratonløp?

Kommer du til å fortsette å bo i regionen, og følge laget fra tribunen? Jeg skal fortsatt bo her så jeg skal selvfølgelig heie på jentene fra tribunen!

Hva tenker du om Sola til neste sesong?
Spennende med ny trener og nye tilskudd av spillere. Sola beholder stammen fra i fjor og med litt nytt blod i spillerstaller tror jeg jentene kommer til å gjøre det bra neste sesong. Det er en gjeng med masse treningsvilje og hvis de fortsetter å legge ned grunnarbeidet i disse koronatider, tror jeg de vil ha fordel av det kommende sesong. Steffen kommer inn med mye erfaring som håndballspiller selv som han kan ta med inn i trenerrollen. Jeg gleder meg masse til å se jentene på banen igjen i REMA 1000 ligaen 20/21!

Vi ønsker å takke dere for god innsats, og gleder oss til å se dere igjen i Åsenhallen som supportere! Dere vil alltid være en viktig del av oss i Solafamilien.

Lykke til videre!

#sammenforSola #solahk