To spillere ute med skade for Sola! – Sola

To spillere ute med skade for Sola!

Skader er dessverre en del av håndballen, og Sola har denne sesongen vært så heldig i første del av sesongen at vi har sluppet de mest alvorlige skadene.

Nå er det dermed klart at to av våre spillere blir ute med langtidsskader.

Wolff og Barka ute med langtidsskader.

I lørdagens semifinale i NM var det liten tvil om at det kunne være en alvorlig kneskade som kunne være utfallet for Martine Wolff. TV bildene fikk det til å gå kaldt ned på ryggen hos flere.

Martine har nå vært på MR-undersøkelse og fått tatt bilder – og resultatet ble slik vi alle fryktet. En ny korsbåndskade, med fremre korsbånd røket og løsnet menisk. Denne skaden setter dessverre Martine ut av håndballspill i mange måneder fremover.

Samtidig er det også klart at vi mister Martha Barka på banen de neste månedene. Vår spiller #24 har fått et tretthetsbrudd i ryggen, og det betyr at de neste ukene venter det alternativ trening og behandling.

Laget og trenerteamet har nå stort fokus på å være til stede for begge to, og støtte de gjennom den neste perioden.
Skadene er selvsagt uheldige for laget, men Steffen presiserer at det er mest synd på Martine og Martha i denne situasjonen.

Begge spillerne har vært to viktige bidragsytere og frontfigurer i årets Sola lag, og spilt en viktig rolle spesielt for det gode forsvarsspillet vi har hatt.
Jeg er sikker på at vi vil se at Martine kommer sterkere tilbake. Hun har vist dette tidligere, og som i fjor er hun dedikert til å gjøre jobben.
Det samme gjelder Martha. Kroppen skal vare resten av livet, så det er viktig å ta de riktige hensynene nå. Hun må ta tiden til hjelp, og vi skal bistå der vi kan.

Med to langtidsskader i troppen er det nå naturlig å se på nye tilskudd til laget.

Per dags dato har vi kun en linjespiller. Vi kommer derfor nå å være på utkikk etter minst en spiller som kan komme inn på laget.