To poeng i Åsenhallen! – Sola

To poeng i Åsenhallen!

Søndag ettermiddag var det igjen klart for REMA 1000-ligaen i Åsenhallen, da Haslum kom på besøk fra Østlandet. Det nyopprykkede laget har vært nære ved å ta poeng i flere kamper, så det var ingen enkel oppgave som ventet Sola-jentene. Utenfor var været grått og trist, men inne i hallen skinte Sola. Hele 585 tilskuere møtte opp for å skape stemning og gi laget støtte fra tribunen.

Et motivert og revansjesugent Sola-lag tok raskt tak i kampen fra start. Allerede tidlig ledet de 3-0, og de bygde jevnt og trutt på forspranget. Da kvarteret var spilt, sto det 9-4, noe som tvang Haslum til å ta sin første timeout. Men det hjalp lite; Sola-jentene fortsatte å presse på. Ved pause hadde de sikret en solid 16-8 ledelse, og publikum i Åsenhallen hadde fått mye å juble for.

I andre omgang fortsatte hjemmelaget å kontrollere kampen uten å slippe opp på intensiteten. Sola økte ledelsen gradvis gjennom perioden, mens forsvaret holdt seg solid og målvakten leverte flere gode redninger. Spillet fløt godt fremover, noe som gjorde at Sola-jentene kunne juble for 32-19 seier.

Neste utfordring venter borte mot Romerike Ravens i Skedsmohallen. Etter det inviterer vi til en håndballfest i Sparebanken Vest Arena, når Lene Tveiten og Molde kommer på besøk. Det ligger an til å bli en toppkamp, så skaff deg billetter tidlig og bli med på å skape en elektrisk stemning. Sammen heier vi laget frem til nye seiere og store prestasjoner!

Banens beste Ine Marie Terland hadde følgende å si etter seieren:

Gøy å vinne med mange mål. Det går bra i starten, men så senker vi oss litt før vi får en bra andre omgang og en komfortabel ledelse som holder helt ut. Vi skulle ha 2 poeng og det smakte godt

Også Steffen Stegavik var fornøyd med å komme til ake på vinnersporet.

Et skjerpet lag som møtte opp til dagens kamp. Får en solid start, noe som gjør at vi holder en komfortabel ledelse gjennom hele kampen. Godt med to nye poeng før vi tar turen til østlandet for å møte Romerike Ravens