To nye og viktige poeng i Åsenhallen – Sola

To nye og viktige poeng i Åsenhallen

Denne gangen var det Selbu som måtte dra hjem uten poeng

Forsidefoto: Torbjørn Svendsen, Rogalands Avis

Etter 10 minutter står det 8-0 på tavla. Vi er vitne til noe av det beste som er spilt av Sola-jentene.

Selv om laget aldri får kjørt i fra trønderne i løpet av omgangene, har de gulkledde kontroll gjennom hele kampen.

Seieren er et faktum, og jentene kan juble for et godt resultaet: 34-25.

Trener Knut Ove Joa mener likevel sifrene kunne blitt enda større hvis vi hadde vært presise nok og løpt i fra dem når Selbu-spillerne ble slitne. Han er fornøyd med seier, og vet godt at kvalikplassen nå er innenfor stor rekkevidde. Denne kvelden avleverte Njård poeng mot Rælingen. Se øvrige resulater her. Joa vil ikke snakke om opprykksmulighetene eller Postenligaen.

– Nei, vi har vært så variable i kampene at nå har vi bestemt oss for å ta én kamp om gangen. Det er fortsatt tre kamper igjen for oss, sier Sola-treneren til RA.

– …Det er klart at får vi sjansen, så tar vi mer enn gjerne med oss muligheten til å ta steget opp allerede i år. Men du må huske på at vi har hatt et mannskap med mange spillere uten erfaring fra høyere divisjoner. Det høres nok kjedelig ut, men sånn er det. Vi er innstilt på at det vil ta litt tid å komme oss tilbake i toppdivisjonen, er Joas uttalelse til Aftenbladet.

Les hva Solabladet skriver om kampen.

Laget mot Selbu: Aleksandra Djurkovic, Sisse Marie Boge Fahlberg, Heidi Samuelsen, Marianne Klepp Andersen, Sherin Obaidli, Veronica Berntsen, Silje Stangeland, Susann Jøraandstad, Malene Folkvord, Therese Neverdahl Nordbø, Sunniva Selland, Ida Marie Lerøy, Mona Fosseli Ågotnes, Ida Marie Aasen.

Solas beste ble kåret til Susann Jøraandstad. Hun ga forøvrig blomstene videre til kapteinen vår, Marianne.

Neste helg har jentene spillefri, men helgen etter er det klart for sesongens siste hjemmekamp: Søndag 6.april kl.18.00. mot Utleira. VEL MØTT!