To nye debutanter klar for kveldens NM-kamp – Sola

To nye debutanter klar for kveldens NM-kamp

Sola har en klar strategi om å la spillere fra egen stall skal få muligheten til å hospitere på elitelaget, både på trening og kamp. I kveldens kamp får publikummet sjansen til å bli kjent med to nye debutanter fra klubbens rekruttlag.

Hanna Stokke Holmboe og Emilie Kindervaag spiller til daglig på Sola sitt rekruttlag som spiller Lerøy, NM 20 og 3. divisjon. De gleder seg begge til debutere i A-lags troppen for første gang på NM-kampen mot Fjellhammer onsdag ettermiddag.

HVEM ER HANNA STOKKE HOLMBOE?

Hvilke klubber har du tidligere spilt for?

Jeg har alltid spilt for KFUM. Det er en liten klubb som mamma, pappa og søster har vært en del av.

Hvordan har overgangen vært fra KFUM til Sola HK?

Det var en overgang å gå fra KFUM til Sola på tanke av at i Sola trener jeg med jenter som er eldre enn meg, noe jeg aldri gjorde i KFUM. Det merkes på fysikken og nivået.

Hvilke tanker har du med å debutere i A troppen på onsdag?

Jeg er veldig spent og litt nervøs. Jeg hadde aldri sett for meg å debutere kun noen måneder i ny klubb. Det har vært veldig mye nytt og spennende på den korte tiden jeg har vært her noe som gjør at jeg gleder meg til fortsettelsen.

Fortell en funfact om deg selv:

Jeg har aldri flyttet. Jeg har bodd snart i 17 år i det samme huset som ligger 500meter fra ynglingen (KFUM sin hjemmebane). Dette har gjort at jeg har brukt veldig mye tid i hallen.

Foto: Kenneth McDowell / @handballfoto

HVEM ER EMILIE KINDERVAAG?

Hvilke klubber har du tidligere spilt for?

Jeg startet som liten å spille for Tastavarden men byttet nokså rask til KFUM.

Hvordan har overgangen vært fra KFUM til Sola HK?

Overgangen fra KFUM til Sola har vært veldig spennende. Nye lagvenninner og ny trener har gjort treningene veldig annerledes fra forrige sesong. Sola er jo en mye større klubb enn hva den jeg kommer fra er, og det merkers med at det er mer proft.

Hvilke tanker har du med å debutere i A troppen på onsdag?

Jeg er veldig spent og litt nervøs. Jeg haddDet å få debutere i A troppen er først og fremst veldig spennende, men jeg merker jeg er litt nervøs også. Alt i alt gleder jeg meg!

Fortell en funfact om deg selv:

En funfact om meg er at jeg nylig ble tante;)

Foto: Kenneth McDowell / @handballfoto