Tidligere verdensmester klar for Sola HK fra sesongen 22/23 – Sola

Tidligere verdensmester klar for Sola HK fra sesongen 22/23

Sola Håndballklubb har i dag gleden av å meddele at Rinka Duijndam blir å finne i Sola-troppen fra neste sesong. Duijndam er fra Nederland, og kommer nå fra den tyske klubben Thüringer.

Rinka var en del av landslagstroppen til Nederland når de vant VM i Japan i 2019, og deltok også i fjorårets OL for Nederland.

Målvakten har skrevet under på en avtale som strekker seg over to sesonger.

24 åringen har tidligere spilt for HV Quintus, HSG Bad Wildungen, Borussia Dortmund, og spilt både i EHF European League og EHF Champions League.

Denne signeringen viser vi at Sola også er en attraktiv klubb, også i europeisk sammenheng. Målvaktsplassen er en av de viktigste plassene, og når Tonje drar til Besancon måtte vi ha en erstatter inn. At en verdensmester og fra det nederlandske landslaget blir å se i Soladrakt neste sesong er stort.

Steffen Stegavik

Vi gleder oss til å få Rinka på plass i Åsenhallen til sommeren!