Tap mot HK Halden – Sola

Tap mot HK Halden

Det var dessverre bortelaget som tok med seg to poeng hjem fra Åsenhallen søndag kveld.

Forsidefoto: Andreas Askildsen

Det var en spent gjeng som var klare for kamp mot haldenserne, men det skulle vise seg at kampen ikke ble slik vi hadde håpet. Det ellers så solide og stabile forsvarsspillet svikter totalt i første omgang. Vi prøver en 5-1 formasjon, men får likevel ikke til taklingene som trengs. Frustrasjonen preger angrepsspillet, der vi får problemer med å løse Haldens forsvarsformasjon med Malene Staal liggende i en skjev 5-1 mot vår skytter Sunniva.

Vi ligger under hele 13-21 da pausesignalet går, og vi forstår at mye må gjøres i andre omgang. På det meste ligger vi under 19-29, og starter opphentingen – litt for sent. Selv med en opphenting 11-4  i siste del av andre omgang, holder det ikke helt inn.Da sluttsignalet går er tapet et faktum og det lyser 30-33 på resultattavla. Selv med godt oppmøte på tribunen ble det tap for første gang i Åsenhallen. Knut Ove Joa sier til Solabladet at det er en ren kollektiv svikt vi er vitne til i årets første kamp.

Laget mot HK Halden: Aleksandra Djurkovic, Susann Jøraandstad (1), Sara Aarsvoll Svarstad, Veronica Berntsen (1), Sherin Obaidli (4), Mona Fosseli Ågotnes, Marianne Klepp Andersen (3), Therese Neverdahl Nordbø (1), Sunniva Konstanse Selland (7), Malene Hellern Folkvord, Heidi Samuelsen (6), Silje Stangeland (7), Sisse Marie Boge Fahlberg.

Nå venter nåværende toer, Skrim Kongsberg, på bortebane førstkommende søndag. Det blir en avgjørende kamp i forhold til direkte opprykk til Postenligaen neste sesong. Nå ligger Sola HK på 3.plass med 16 poeng, bak Skrim Kongsberg på 2.plass (22p) og HK Halden på1.plass (24p). Rett bak oss ligger Njård (16p) og Fana (15p).

Nå ønsker vi å revansjere oss og ser frem til ny kamp og nye poeng!

Les hva Andreas Askildsen skriver etter kampen: http://solabladet.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=8704

Les hva Jan Erik Larsen skriver om kampen: http://www.aftenbladet.no/100Sport/handball/Sola-kom-til-kort-411270_1.snd#.UsqTHWglrU4

Av Malene Folkvord