Takk for nå! – Sola

Takk for nå!

Noe av det som er mest trist med at en håndball-sesong er over, er at vi må si takk for nå til de vi ikke får se i Sola-drakt neste sesong. I år er det åtte spillere fra årets tropp som fortsetter sine karrierer annet sted, samt at en fra trener-teamet nå gir seg etter tre sesonger.

Amalie Frøland har i flere sesonger vært en del av keeper-teamet i Sola. Fra neste sesong drar hun østover, til vårt naboland Sverige for å spille for Kristianstad.

Maren Eiken Ravndal kom til Sola rundt årsskiftet på utlån. Etter NM-sølv og bronse i REMA 1000 ligaen returnerer hun nå tilbake til Ålgård. Klubben vil neste sesong igjen spille i 1. divisjon.

Guro Berland Husebø vil vi se i Åsenhallen også neste sesong, dog på motsatt banehalvdel. Hun blir student på Handelshøyskolen BI Nydalen, og skal spille for nyopprykkede Follo.

Frøydis Wiik Seierstad har spilt for Sola i fire sesonger. Nå ønsket hun nye utfordringer, og blir lagvenninne med Amalie i svenske Kristianstad.

Angunn Gudmestad vil også komme på besøk i Åsenhallen til neste sesong. Hun pakker med seg flyttelasset, og er klar for å spille for Aker i kommende sesong.

Vilde Ueland har de siste sesongene vært uheldig med skader. Nå etter sesongen har hun vendt nesen nordover til Bodø og Marius.

Lea Sigtrudur Nilsen kom til Sola i forkant av fjorårets sesong. Hun vender nå tilbake til SIF, hvor hun også har spilt tidligere.

Rinka Duijndam kom til Sola sist sesong, og har vært en viktig brikke for laget både i Norge og Europa. Til neste sesong skal hun spille for ett av verdens beste klubb-lag Györ i Ungarn.

I tre sesonger har Kjetil Aanestad vært en del av trenerteamet som assisterende trener. Nå gir han seg etter sesongen, men vi håper selvsagt at han finner turen til Åsenhallen også neste sesong for å heie på oss fra tribunen.

Vi ønsker å gi en stor takk til alle spillere og Kjetil for tiden vi har hatt sammen i Sola. De siste sesongene har vi fått dele mange gode minner og øyeblikk, og hver og en av dere har tatt en del i klubbens historie.
Nå ønsker vi dere lykke til videre - takk for nå, og på gjensyn!