Surt bortetap i Bergslihallen – Sola

Surt bortetap i Bergslihallen

Lørdag ettermiddag ventet en tøff bortekamp mot Larvik, og en god keeper hos hjemmelaget førte til sesongens første tap.

Kampen levde fra første til siste minutt. Lagene fulgte hverandre tett, og byttet på å være i ledelsen. Eli Skogstrand var spilleren hos Larvik som skulle sørge for at poengene ble igjen på Østlandet.

Det var hjemmelaget som startet kampen best, men første omgang ble jevn og lagene gikk til pause på 12-12. Kampbildet i andre omgang fortsatte som i første, før Larvik mot slutten av kampen klarte å skaffe seg en liten luke – mye takket være Skogstrand i mål.

Snaue to minutter før slutt sto det 30-26 til hjemmelaget, i en kamp som endte til slutt 31-29.

Med andre ord, ingen revansj på første mulighet for Sola mot Larvik – og større motivasjon for å ta poeng når vi møter de hjemme.

Neste Sola-kamp er borte mot Ålgård i cupen 13. september. Deretter venter det storoppgjør hjemme i Åsenhallen når Vipers kommer på besøk 20. september. Billetter til denne kampen finner du her.