Sterk kamp mot Byåsen – Sola

Sterk kamp mot Byåsen

Onsdag tok Sola-jentene turen til Nidarøhallen og Byåsen. Trønderne ligger som nummer to i serien, og Sola forventet en hard kamp. Likevel var det Byåsen som fikk seg en overraskelse.

Jentene spilte jevnt mot Byåsen i hele 1. omgang, og gikk til pause med en tomålsledelse. Sola startet 2. omgang der de slapp, men da det gjensto et kvarter fant hjemmelaget igjen gnisten. Kampen endte 30-25 i Byåsens favør, men Sola hadde all grunn til å være fornøyde med eget spill.

– Alle gjorde en vanvittig bra innsats, og jeg er veldig stolt av hele teamet, sier trener Knut Ove Joa. Han måtte utestå kampen, og hjelpetrener Olaug Iren Lode og Mona Knutsen ledet laget.

– Vi hadde satt opp en kampplan, og den fulgte jentene til punkt og prikke, forteller Joa før han legger til at det var synd kampen ikke endte med poeng.

Omrokkerer på grunn av skader

Solas juleferie har vært preget av flere uventede hendelser. Nina Stokland tråkket over på trening, og er ute resten av sesongen. Malene Solheim hadde et uhell under en joggetur, og skadet armen. Dette har gitt trener Joa store utfordringer hva angår lagoppstilling.

– Marianne Klepp Andersen og Sunniva Selland har steppet inn for Nina. De har så langt framstått veldig bra, og har en sterk vilje til å vise seg fram, sier Joa.

Malene Solheim er fortsatt med tross en litt trøblete arm, men den neste tiden er fortsatt usikker for målvakten.

– Vi må kontrollere albuen hennes litt, og vi venter fortsatt på en endelig avgjørelse i forhold til hva vi skal gjøre med henne de neste ukene, forklarer Joa.

Kampfakta:
Byåsen – Sola 30-25 (13-15)
Dommere: Steinar Martinsen og Slim Ben Tekaya

Laget: Andrea Næss (2), Malin Holta (8), Kristine Gudbrandsen (2), Zulai Aguirre Alegria (3), Anne Stav, Marianne Klepp Andersen (2), Therese Neverdahl Nordbø, Sunniva Konstanse Selland (4), Heidi Samuelsen (3), Mina Mjærum, Ida Marie Seglem Aasen (1), Malene Solheim.

Byåsen fikk slite mot et sterkt Sola (solabladet.no)