Starter 2015 med fire poeng – Sola

Starter 2015 med fire poeng

Levanger og Viking gikk begge på tap da vi møtte dem for andre gang denne sesongen. Med kun åtte kamper igjen av sesongen jakter vi poeng for hver kamp som kommer. Nærmer det seg opprykk?

– Vi har satt oss i en veldig god posisjon, men det handler om å prestere i kamp etter kamp, og sørge for at vi hele tiden utvikler oss. I forrige kamp mot Levanger var det flere spillere som ikke leverte, og derfor var det gledelig å se måten de responderte på i dag, sier Joa til Aftenbladet etter søndagens kamp mot Viking.

Kampen var solid gjennomført av jentene. Til pause lå bergenserne under 8 – 15. Hjemmelaget nærmet seg ikke i andre omgang, og Sola-spillerne kunne juble for timålsseier, 21-31, i Bergen. Alle jentene fikk spilletid.

Det var mye gledelig å se i Haukelandshallen. Kimberley Bleivik med redningsprosent på nærmere 60, skåringsglade Malin Holta og Heidi Samuelsen (9 og 8 mål) samt god uttelling på skudd fra alle plasser. I tillegg fikk Oda Aasheim sin første nettkjenning denne sesongen etter en lang skadeperiode. Juryen i hallen kåret Malin til vår beste.

Bommet mye mot Levanger

Med altfor mange bomskudd mot Levanger i bagasjen hadde vi mye å forbedre. Dette klarte vi, og det skal vi fortsette med. I hjemmekampen mot trønderne ble publikum vitne til hele 27 skuddbom.

– Klart vi fikk høre det ganske tydelig at vi bommet og bommet gjennom hele kampen. Og det er ikke til å legge skjul på at det var utrolig sløvt av oss og ikke se godt nok på deres målvakt når vi avsluttet, uttaler Malene Folkvord til Aftenbladet etter kampen.

Kampen endte 25-19 i Åsenhallen.

«Sola tapte på en dårlig dag» skriver Solabladet.

Foto: Charlotte Mæland

Topper tabellen

For øyeblikket har vi 27 av 28 mulige poeng. Av 14 spilte kamper har vi 13 seire og 1 uavgjort. Bak oss finner du Molde med 23 poeng, Rælingen med 18 poeng.

Kan vi gå ubeseiret gjennom sesongen?

– Det å kunne gå uten tap gjennom en sesong er en tanke som er i ferd med å snike seg inn. Klart vi ser muligheten.For selvtilliten til spillere og klubb ville det vært et enormt løft om vi kunne gått gjennom sesongen med å kun avgi ett poeng. Jeg vil ikke kalle det et mål, men helt klart noe som trigger, sier hovedtrener Knut Ove Joa til RA.

Åtte kamper igjen

Det gjenstår åtte kamper igjen av sesongen 2014/2015. Knut Oves tanker før disse kampene er:

– Vi får jobbe mot det som er viktig. Nemlig neste kamp. Men vi er i en god posisjon og virkelig i føreresetet. For oss handler det bare om å rette på det som var galt i forrige kamp.

Førstkommende søndag møter vi Flint Tønsberg i Åsenhallen. Laget fra Vestfold er foreløpig det eneste som har fratatt oss poeng. Vel møtt til en tøff kamp kl.18.00.

Se tabell og øvrige resultater her.

«Ingen skal slå oss» skriver Solabladet.

Foto: Charlotte Mæland. Heidi Samuelsen i aksjon mot Viking ved forrige møte

Kampoppsettet:

25.01.2015 18.00 Sola – Flint Tønsberg
08.02.2015 1800 Gjerpen – Sola
15.02.2015 1800 Sola – Bækkelaget
01.03.2015 1800 Njård – Sola
08.03.2015 1800 Sola – Fana
15.03.2015 1530 Fjellhammer – Sola
25.03.2015 1900 Sola – Randesund
29.03.2015 1630 Molde – Sola

Prosesser for neste sesong er allerede i gang. Les hva Aftenbladet skriver om hovedtrener Knut Ove Joas avtale med klubben.

Foto: Lars Idar Waage