Stang ut i Åsenhallen – Sola

Stang ut i Åsenhallen

Sesongens andre oppgjør mot Larvik startet jevnt. Lagene fulgte hverandre tett i starten på kampen, og de sto like likt 4-4 etter 8 minutter spilt. Når første omgang nærmet seg halvspilt tok gjestene mer regien, og skaffet seg ett forsprang på tre mål, 6-9.

I siste halvdel av første omgang var det lite som stemte for Sola. Laget sleit med å finne flyten i angrep, og tekniske feil gav Larvik muligheten til å kontre inn enkle mål i motsatt ende på banen. I løpet av femten minutter før hvilen fant Sola nettmaskene kun tre ganger, og igjen var det flere stangskudd og en god keeper i Larvik målet som tidvis sto som en vegg bakerst.

Etter halvspilt kamp gikk lagene i garderoben med sifrene 9-17. Skulle Sola ha sjansen til å ta poeng, måtte man opp noen gir, og få angrep og forsvarsspillet til å sitte bedre.

Andre omgang startet med to målløse minutter, før Larvik fikk straffe som de satte i mål – og nå var gjestene ni mål foran. Utover i omgangen fikk bortelaget flere utvisninger, som kunne gi Sola sjansen til å hente inn forspranget.

Utover i siste omgang løsnet spillet for Sola litt mer, og midtveis i omgangen fikk laget mer flyt og satte viktige scoringer. Med ti minutter igjen av kampen sto stillingen 19-25, etter en god Sola-periode hvor Larvik kun hadde scoret to mål på de siste ti minuttene.

Dessverre, sett med Sola-øyne havnet vi tilbake til gamle synder – med tekniske feil og feilpasninger som gav Larvik muligheten til å kontrollere inn seieren. I kampens siste minutter var det ingen tvil om at poengene ville bli med på flyet østover. Larvik vant 23-32, og dermed er det kun ett poeng som skiller mellom oss på tabellen.

Et lyspunkt i kveldens kamp, var vår debutant fra rekrutt-laget Viviann Knutsen – som fikk notert sin første scoring i eliteserien. En mager trøst, men allikevel kjekt å se at rekruttene tar sjansen når den byr seg.

Vår beste spiller ble kåret til Vivianns søster, Kristiane Knutsen.