Sommerferie overstått – og vi er klar for oppkjøring til ny sesong! – Sola

Sommerferie overstått – og vi er klar for oppkjøring til ny sesong!

Mandag 20. juli møtes A-laget igjen i Åsenhallen, etter en lang og god ferie! Etter en spesiell vår er det ingen tvil om at spillerne gleder seg til å komme tilbake – nå også med mulighet for å trene med nærkontakt.

Det er flere retningslinjer som må følges i denne forbindelse, og derfor starter vi opp mandagen med gjennomføre de smitteforebyggende tiltak som er satt fra Norges Håndballforbund.

I praksis betyr dette at hele spillergruppen skal gjennom en screening – hvor en medisinsk ansvarlig undersøke blant annet kroppstemperatur og munn/svelg. Hver spiller må også morgen og kveld rapportere inn til klubben om egen helsetilstand.

De 3 grunnpilarene for å hindre/bremse smittespredning er:
1. Syke personer skal ikke delta på trening – ALDRI.
2. God hygiene skal praktiseres på trening – ALLTID.
3. Redusere kontakt mellom personer.

Retningslinjer for topphåndballens gjennomføring av trening under COVID 19 fra forbundet finner man her.

Fulltallig tropp samles for første gang!

Når spillerne møtes igjen på mandag består troppen av spillere vi kjenner fra før, tidligere spillere i Soladrakt og noen nye fjes! I tillegg har vi et trenerteam som er nytt.

Per nå består troppen til Sola av:

Keeper: Esmeralda Fetahovic og Johanna Fossum.
Kantspillere: Camilla Herrem, Emilie Hamre, Maja Magnussen og Guro Husebø.
Bakspillere: Malin Holta, Kristiane Knutsen, Martha Barka, Mia Humborstad Westgaard, Kristina Novak og Frøydis Seierstad Wiik.
Linjespillere: Hege H. Danielsen og Martine Wolff.

Trenerteam: Steffen Stegavik, Kjetil Aanestad og Ole-Andre Lerang.

I ukene frem mot sesongstart vil laget ha et treningsopplegg som består av daglige håndballøkter i Åsenhallen, i tillegg til at de skal en tur til Bergen og Oslo for å spille treningskamper.

Vår første kamp blir mot Vipers på hjemmebane lørdag 29. august klokken 18:15.

Troppen og klubben gleder seg til oppstart – og ikke minst ser frem til å få spille håndball igjen! Vi kommer tilbake med mer informasjon med tanke på treningskampene og sesongstart etterhvert.

#sammenforSola #solahk