Som ventet en tøff hjemmekamp mot verdens beste klubb-lag – Sola

Som ventet en tøff hjemmekamp mot verdens beste klubb-lag

Vi visste at en seier mot suverene Vipers tirsdag kveld ville bli vanskelig. I store deler av kampen sto Sola-laget solid defensivt, men dessverre slet vi også mot et Vipers lag som også sto godt bakover. Selv om vi flere ganger spilte oss godt inn i kampen, var det laget fra Kristiansand som kunne ta med seg poengene når kampen ble blåst av.

Godt over 800 hadde funnet turen til Åsenhallen, og var klar til kamp. I starten av kampen holdt Sola godt følge med Vipers, og kunne også vært i ledelsen om det ikke hadde vært for en god Katrine Lunde i Vipers målet.

Det ble ingen målrik start på kampen, ei heller i første omgang. Begge lag sto godt i forsvar, og Vipers klarte aldri å riste av seg hjemmelaget de første 20 minuttene, og ledet kun med to mål 7-9. De påfølgende minuttene fulgte det noen gode minutter for laget fra Kristiansand, og luken økte til fem mål. En god sluttspurt inn mot pause fra Sola gjorde at det sto 9-12 til pause.

Etter hvilen var det hjemmelaget som startet best. Vårt gode forsvarsspill fortsatte, og bakerst sto Rinka og tok noen viktige redninger. Etter tre minutter ut i andre omgang lå vi kun ett mål bak, og ante muligheten for en utligning.

Nok en gang giret verdens beste klubb-lag dessverre opp noen gir, og klarte igjen å komme seg foran til en fire måls ledelse. Sola hadde flere sjanser til å øke antall mål i protokollen, men dessverre ble det stang ut og skudd utenfor.

De neste ti, tolv minuttene fant hjemmelaget nettmaskene kun en gang, samtidig som Vipers scorte ni. Inn mot kamp slutt fikk publikum se en mer målrik kamp, hvor vi fikk flere flotte scoringer etter godt defensivt arbeid. Maja hadde blant annet to scoringer fra egen ni-meter, i åpent Vipers mål.

En bra sluttspurt av Sola gav oss muligheten til å pynte litt på resultatet, men Vipers vant til slutt 20-25 og tok dermed sin tyvende strake seier i REMA 1000 ligaen 22/23.

Vår beste spiller ble kåret til Rinka Duijndam.