Solid seier over Bækkelaget – Sola
Heidi Samuelsen ble kåret til Solas beste i Oppsal Arena

Solid seier over Bækkelaget

Godt forsvarsspill resulterte til flere gode redninger av Kimberley og kontringsmål av kantene våres. Til pause ledet Sola 21-10, og målet for 2.omgang var å holde konsentrasjonen oppe.

Det klarer vi, og seirer med 14 mål til slutt. Stillingen ender 36-22 i Oppsal Arena hvor alle i troppen fikk minutter på banen. Vi fikk mange avslutninger fra kant denne kampen, i kontring – og ankomstfase, men også i etablert angrep. Til sammen fikk Silje og Heidi 19 mål (!)

Heidi ble kåret til Solas beste av juryven med sine 13 nettkjenninger.

Førstkommende søndag venter toppkamp mot Njård i Åsenhallen kl.18.00. Til Solabladet uttaler Heidi at hun gleder seg stort til oppgjøret;

– Det blir nok vår tøffeste kamp nå og jeg ser på den kampen som et av toppoppgjørene i år. Hele laget gleder seg til den kampen og jeg tror det blir veldig bra. Jeg gleder meg.

Knut Ove Joa uttaler til Stavanger Aftenblad at laget lyktes med så og si alt de ble enige om på forhånd av kampen mot Bækkelaget.

– Jeg synes fortsatt at vi har ting å jobbe med. Vi har perioder også i denne kampen hvor ting ikke helt fungerer, men det handler om å jobbe videre. Njård er et godt lag, og det kommer til å bli tøft, sier Joa.

Vel møtt til hjemmekamp søndag!

Laget mot Bækkelaget: Amalie Frøland, Kimberley Bleivik, Mona Fosseli Ågotnes, Sherin Obaidli, Marianne Klepp Andersen, Malin Holta, Sunniva Selland, Malene Folkvord, Silje Stangeland, Heidi Samuelsen, Veronica Berntsen, Therese Neverdahl Nordbø

Neste kamp:
Sola – Njård
Kl.18.00.
Åsenhallen

Se øvrige resultater her.