Solid seier i Oppsal – Sola
Sola - Fana | REMA 1000-ligaen kvinner

Solid seier i Oppsal

Årets første kamp i REMA 1000-ligaen startet godt for Sola, Martine Wolff åpnet målkontoen i 2024 og satte standarden for av kampen.

Like før fem minutter var spilt, utlignet Oppsal til 1-1, og det ble et jevnt oppgjør i starten. Sola klarte imidlertid å skaffe seg en liten ledelse, men hjemmelaget hang godt med og lå kun ett mål bak etter ti minutters spill. Plutselig våknet Sola til liv og økte ledelsen til 3-6 på bare ett minutt. Laget fra Rogaland tok initiativ i kampen, var effektive i både kontra og angrep, og hadde solid defensivt spill, og bakerst strålende redninger fra Rikke Marie Granlund.

Etter 18 minutter fikk Janne Håvelsrud Eklo sin debut for Sola, og gjestene beholdt god kontroll inn mot pause. Om det var Bobbo sine strålende redninger og gode redningsprosent det luktet brent av, for like etter gikk brann alarmen, og både spillere, trenere og publikum måtte forlate hallen drøye fire minutter før pause. Etter en pause på et kvarters tid kunne kampen fortsette, og Lene Kristiansen Tveiten økte ledelsen til 7-16 fra syv-meter merket. Ytterligere to Sola-scoringer fulgte før lagene gikk til pause med stillingen 7-18.

Sola fortsatte det høye tempoet i starten av andre omgang, og etter fem minutter var kampen i utgangspunktet avgjort. Etter ti minutter hadde gjestene spilt seg til en komfortabel 13-24 ledelse.

Med en halv omgang igjen av kampen fikk Janne Håvelsrud Eklo sin første scoring for Sola, og økte til 15-26. Kun få sekunder senere økte hun igjen til 15-27. Med en solid ledelse fikk Steffen og Petter muligheten til å rullere troppen, som er viktig nå i forkant av den intense kamp-perioden vi skal inn i.

Til slutt endte årets første kamp i REMA 1000 ligaen med seier 22-35, og to viktige poeng blir med hjem til Sola. Vår beste spiller blir kåret til Camilla Herrem.

Nå haster laget videre til Gardermoen for å rekke flyet hjem, og fra i kveld rettes alt fokus mot Europaliga-start. Til helgen starter vi med første kamp i gruppespillet borte mot spanske Costa del Sol Malaga. Med andre ord, det er mye kjekk håndball i vente i de neste månedene.

Husk å sikre deg billett til medaljekamp neste onsdag, og Europaliga kamp på hjemmebane neste helg.

For nå trenger vi dere som vår 8. spiller på tribunen!

Det skal spilles for viktige poeng både i REMA 1000 ligaen, og i Europaligaen! Billettsalget til alle kampene er åpnet, og du kan sikre deg din enten i Sola HK appen eller på solah.woow.no

Husk!
Vi har rabatterte klubb-billetter, samt gode familiepriser på billetter – så her kan du ta med deg hele familien og heie på oss fra tribunen!