Solid ledelse til pause gav sesongens første poeng – Sola

Solid ledelse til pause gav sesongens første poeng

106 dager er gått siden sist kamp i REMA 1000 ligaen, og endelig kunne vi igjen se frem mot nye viktige seriekamper og poeng når vi møtte Gjerpen på bortebane søndag. Sola-troppen var klar, og det ble svært målrikt i kampens 30 første minutter.

Martine Wolff fikk æren av å sette sesongens første Sola scoring. Vi fikk se to lag som fulgte hverandre tett, der ingen klarte å sette skikkelig forsvarsspill som resulterte i at begge lag i starten av kampen scoret i nesten hvert angrep. Det var gjestene som lå i føringen, men Gjerpen jaktet bak og lot oss aldri få mer enn ett til to måls ledelse. Etter halvspilt første omgang kunne Dina Olufsen øke ledelsen til tre mål fra syv meter, hennes første mål for Sola i REMA 1000 ligaen.

Nå fikk bortelaget tatt mer grep i kampen, og begynte å sette sine sjanser samtidig som de fikk bedre kontroll i eget forsvarsspill og Ine Bergsvik sto bakerst og fikk tatt gode redninger. Med ti minutter igjen av omgangen sto det 10-16 på resultattavla, som fem minutter før hvilen økte til ti måls ledelse. Når lagene gikk i garderoben sto det 13-24.

Kun 20 sekunder var spilt i andre omgang, før Camilla Herrem fikk satt omgangens første mål i åpen kasse fra egen ni meter. Det ble en litt mer rotete start etter pause, og det var Gjerpen som startet best. De tok innpå, som gav mer energi i hjemmelaget, samtidig som gjestene ikke hadde like god uttelling på sine sjanser og slapp seg litt ned i forsvar.

Allikevel ble aldri siste omgang nervepirrende spennende, til det var ledelsen til pause for solid. Når dommerne blåste av var det laget i gult som kunne juble over sesongens første to poeng og seier 26-31. Ekstra gledelig var det at alle i troppen fikk minutter på banen, og man fant nesten samtlige Sola-spillere på scoringslisten.

Kristiane Knutsen ble kåret til Solas beste spiller, og Malin Holta ble vår toppscorer med 7 mål.

En uke til sesongens første hjemmekamp

Neste søndag 8. september får vi igjen invitere til hjemmekamp i Åsenhallen, og det er Byåsen som venter på motsatt side.

Vi vil se DEG i hallen, og at du er med og heier oss frem til seier og nye poeng. Billetter finner du i Sola HK appen, eller her.
Kampstart er klokken 18:00, døren åpner en time før og NorEngros cafeen vil selvsagt også være åpen!

Vi gleder oss til å se deg!