Solid borteseier i Kolstad Arena – Sola

Solid borteseier i Kolstad Arena

En vanskelig bortekamp ventet søndag. Maja og Camilla var tilbake på gamle trakter, og sammen med resten av laget var det Byåsen som skulle slås. Trønderne hadde startet sesongen godt, og var ubeseiret på hjemmebane til nå i sesongen.

Kampen startet med gjestene som tok initiativet fra første stund. Sola holdt seg i føringen laget, og med solid forsvarsspill klarte de å fremprovosere tekniske feil hos Byåsen i angrep. Defensivt var vi tilbake til godt Sola-spill, som gav gode muligheter i ankomst. Like før ti minutter var spilt sto det 2-6. Halvveis ut i omgangen fikk Byåsen spilt seg litt mer inn i kampen, men gjestene opprettholdt en luke på fire mål. Med et solid forsvar og Bobbo bakerst med gode redninger beholdt Sola plassen i førersetet i hele omgangen, og lagene gikk til pause på stillingen 13-17.

Man fikk se et ganske likt kampbilde i starten av andre omgang, som i starten. Begge lag hadde gode keeper redninger, og lagene fulgte hverandre tett de første minuttene etter pausen. Det var tydelig to lag som ønsket poengene, men vi klarte ikke å riste av oss Byåsen skikkelig. Like før siste omgang var halvspilt var det tid for timeout fra Sola-benken, med klar beskjed om å få fokus på å få ballen i mål på de mulighetene vi spilte oss til. Sola fortsatte godt etablert spill i angrep, og økte ledelsen til 22 – 28 ti minutter før slutt. I en siste sluttspurt prøvde Byåsen 7 mot 6 spill, som ikke gav umiddelbar suksess. Et solid og hardtarbeidende forsvar sto i mot, og det ble klart at mye skulle gå galt om ikke poengene ble med tilbake til Sola.

Vi vinner til slutt 28-33, etter en god bortekamp hvor vi fikk se godt forsvar og angrepsspill, og ikke minst kjekt å se Bobbo tilbake mellom stengene med imponerende 43 % i redningsprosent.

Nå er det landslags pause og håndballskole neste uke i høstferien, før to oppgjør venter mot Tertnes på bortebane både i REMA 1000 ligaen og i NM.