Sola U-20 videre i NM-junior – Sola

Sola U-20 videre i NM-junior

Sola junior jentene har vunnet sin  innledende runde i Junior NM. Det ble spilt to kamper mot Nordstrand lørdag 18. september.

Første kamp endte med tap 28-21. Det så derfor litt mørkt ut for videre kvalifisering. Til andre kamp var laget forsterket med ytterligere to fra Sola elite laget, Kaja Haugseng og Angunn Gudmestad. Guro Husebø og Karoline Jensen deltok i begge kampene.

Det viste seg å være et helt annet lag med en ny innstilling som startet lørdagens kamp. Det måtte vinnes med hele 8 mål dersom Sola skulle kvalifisere seg.

Etter 10 min ledet Sola 11-5, og man fikk tro på at det kanskje ikke var umulig. Forsvaret var veldig bra, og det ble scoret jevnt og trutt med en høy uttelling på skuddene. Etter 15 min var stillingen 17-7, og ved slutten av 1.omg var det blitt 23-9. Det ble scoret nesten 1 mål i minuttet, som er veldig sterkt.

I andre omgang så fortsatte laget på samme vis, og til slutt så var seieren på hele 42-22. Med 20 mål i differanse så var videre avansement sikret på målforskjell.