Sola tildeles Elitelisens i grønn kategori – Sola

Sola tildeles Elitelisens i grønn kategori

Elitelisensnemda (ELN) i Norges Håndballforbund har startet behandling av Elitelisens for kommende sesong. Totalt har seks klubber i REMA 1000 ligaen og tre klubber i 1. divisjon fått tildelt Elitelisens med sin kategori for kommende sesong.

Blant klubbene i REMA 1000 ligaen finner vi Sola Håndballklubb, som tildeles Lisens i grønn kategori.

Grønn kategori har alle elementer oppfylt.
Alle klubber i eliteserien og 1. divisjon må ha elitelisens.

Tidligere søkte klubbene om Elitelisens hvert år. Nå beholder klubbene lisensen så lenge kravene i lisensordningen oppfylles. Rykker de ned til 2. divisjon blir de automatisk fratatt lisens, da ordningen bare omfatter lag i REMA 1000-ligaen og 1. divisjon.

Elitelisens er en helhetsvurdering der økonomi, organisatoriske områder og arena er blant hovedområdene klubbene blir vurdert ut fra. Klubbene vil få en lisenskategori som er enten grønn, gul eller rød. Grønn kategori har alle elementer oppfylt. Gul kategori har mindre alvorlige mangler fra reglementet, mens rød kategori har alvorlige mangler som er vurdert enkeltvis eller samlet.

Les mer om Elitelisens her.