Sola skal igjen skinne i Åsenhallen – Sola

Sola skal igjen skinne i Åsenhallen

Søndag kveld er det klart for et nytt oppgjør i Rema1000-ligaen, når Åsenhallen åpner dørene for en ny spennende kamp. Morgendagens motstander er Haslum, som før sesongen rykket opp til årets Rema1000-liga. Selv om Haslum står uten poeng så langt i sesongen, har de vist at de kan spille god håndball og vært nære på å sikre poeng ved flere anledninger. Det er dermed ingen enkel oppgave som venter Sola-jentene, som er ivrige etter å reise seg etter det siste nederlaget i Åsenhallen.

Haslum rykket opp til Rema1000-ligaen denne sesongen etter å ha levert en imponerende innsats i 1. divisjon, hvor de har kjempet i toppen over flere år. Forrige sesong endte de med hele 23 seire og sikret seg 44 poeng, selv om de startet med 2-minuspoeng. Denne innsatsen viser at Haslum er et lag å regne med, og de har flere spillere som kan skape problemer for motstanderne. Blant annet har Sofie Fossnæss Hansen markert seg som en av de mest målfarlige spillerne med sine 22 mål så langt, like bak følger Veslemøy Mehus med sine 17 fulltreffere.

For Sola ble forrige runde en utfordring mot sterke Vipers, som trakk det lengste strået og vant 33-25. Selv om resultatet ikke gikk i vår favør, viste laget perioder med solid spill, og det er denne energien de vil ta med seg videre. Åsenhallen har vært et fort for Sola-jentene før, og det er ingen grunn til å gjøre det lett for motstanderne å komme til vestlandet.

Vi møter et nyopprykket lag, som har tilnærmet lik stamme som i fjor. Vi ser at de har gode relasjoner på banen, så her handler det om å være fokusert fra dommeren blåser i fløyta. Vi er veldig revansjesugne etter de seneste kampene, så publikum vil se et skjerpet Sola-lag, med masse trøkk bakover og stort tempo!

Steffen Stegavik

Vi håper at flest mulig tar turen til Åsenhallen for å støtte laget og skape en elektrisk stemning. Sammen kan vi farge hallen gul og gi jentene den ekstra støtten de trenger for å sikre to viktige poeng. For de som ikke kan være til stede, sendes kampen direkte på TV2 Play fra klokken 18:00, så det er ingen grunn til å gå glipp av denne spennende duellen. Håndball er best i hallen, men uansett hvor du er, kan du være med å heie Sola frem mot seier.