Sola på jakt etter revansje! – Sola

Sola på jakt etter revansje!

Onsdag er det klart for et spennende oppgjør i Åsenhallen, hvor Sola møter Fredrikstad på motsatt banehalvdel. Fredrikstad, som i fjor sikret en imponerende femteplass og kvalifiserte seg for Europa League, har hatt en tøffere start denne sesongen. Med tre strake tap i Rema 1000-ligaen, sist med 22-24 mot Romerike Ravens, er de utvilsomt sultne på å snu trenden.

Til tross for den svake åpningen, kan vi ikke undervurdere dem – de er fortsatt et lag med mye å by på. Sist vi møtte Fredrikstad i en treningskamp, gikk de seirende ut. Nå er det vår tur til å ta revansj!

Fredrikstad har gjennomgått noen endringer etter fjorårets sesong, hvor flere sentrale spillere har forlatt laget. Nykommerne Sanne Løkke Hagen og Maja Eiberg har imidlertid begge imponert i årets utgave av laget. Disse vil nok garantert skape hodebry fra flere lag denne sesongen.

Sola-jentene er derimot i god form, med tre strake seire, sist en overbevisende og kollektiv 10-målsseier i Åsane Arena. Forsvaret satt godt, og Mayssa leverte imponerende 46 % i redningsprosent. Dette har plassert Sola på en solid 2. plass på tabellen, og de vil garantert gi alt for å fortsette den gode trenden på hjemmebane.

Selv om været melder sol, skinner Sola mest inne i Åsenhallen. Håndball er alltid best live – så vi håper du går inn her og sikrer deg billett til kampen.

Om du ikke kan møte opp, sendes kampen på TV2 Sport 1, men vi håper du heier på Sola uansett hvor du er. Vi ses i hallen!

TRENEREN HAR ORDET

Fredrikstad er ett mye sterkere lag enn det tabellen viser etter tre spilte kamper. Vi møtte de i oppkjøringen, hvor vi tapte, så det er ingen tvil om at vi må stille skjerpet for å få to poeng. De er ett godt lag, som har hatt en uheldig start på sesongen.