Sola på bronsejakt mot Byåsen på sluttspilljakt – Sola

Sola på bronsejakt mot Byåsen på sluttspilljakt

En viktig midtukekamp der Byåsen Elite står overfor Sola Håndball i en jevn duell om sluttspill og bronsemedalje. Mens Byåsen jakter på en verdifull billett til sluttspillet, har Sola siktet seg inn i kampen om bronse for å avslutte serien på en god måte.

Onsdag kveld er det igjen klart for nytt oppgjør i Åsenhallen når vi tar imot Janne Eklo´s gamle klubb Byåsen Elite. 18:00 blåser dommeren i fløyta for å signalisere starten på det som kan bli en spennende håndballkamp. Laget fra Trondheim innehar foreløpig den siste sluttspillplassen, og er garantert motivert for å legge ned det som skal til for å ta den. Mens vi fortsatt jakter bronsemedaljen i REMA1000-ligaen når fem serierunder gjenstår.

Byåsen hadde en tung start på 2024 med syv kamp på rad, før laget fra Trondheim tilsynelatende har funnet en bedre flyt og tatt fire poeng på de tre siste kampene. De kommer senest fra et jevnt 3-målstap mot Tertnes, i en kamp de på det meste ledet med 5 mål. Tar vi en kikk på toppscorerlisten så ser vi at både Mathilde Arnstad og Maria Hjertner utmerker seg med scoringer jevnt og trutt.

Vi kommer fra en 37-35 seier mot Molde. En kamp vi scorer mye mål, men der ikke alt stemmer i forsvar. For å hamle opp med Byåsen er det viktig at dette sitter fra start. Sist møte mot Byåsen var det vi som gikk seirende ut med 28-33 i Kolstad Arena. En kamp hvor vi tok kommandoen fra start og klarte å holde en 5-målsdifferanse store deler av kampen. Og det er ingen grunn til å gjøre det annerledes denne gangen.

Steffen Stegavik: «Nok en viktig kamp i REMA1000-ligaen for å henge med i medaljekampen. Vi er nødt til å ha full konsentrasjon inn mot kampen mot et Byåsen-lag som har spilt jevnt med de fleste. Fokusområde blir å ha et mer kompakt forsvar enn på de to foregående kampene.»

Kom i hallen for å se hvem som blir stående igjen med poengene! Vi trenger deg på tribunen når det gjenstår 5 eksamener i kampen om bronsemedaljen. Publikum kan forvente et storslått møte, der hver pasning, hvert skudd og hvert forsvarsspill kan være avgjørende. Ta med deg venner, familie og de du kjenner for å lage god stemning i Åsenhallen. Som alltid er håndball best i hallen!