Sola – Levanger 22-25 – Sola

Sola – Levanger 22-25

Sola spilte en jevn og spennende kamp mot Levanger, men det holdt ikke til seier.

Som trener Knut Ove Joa hadde spådd ble det en spennende kamp i Åsenhallen søndag kveld. Det startet litt tregt, men jentene tok seg raskt inn. Til pause stod stillingen 10-12 til Levanger. Etter en liten pust i bakken kom spillerne ut på banen med godt mot, og sørget for en nervepirrende andreomgang. Da det gjensto ti minutter av kampen lå Sola kun under med ett mål, og man håpet at dette kunne bli sesongens første seier. Men jentene klarte ikke å ta igjen laget fra Trøndelag, og kampen endte med et tremålstap.

Skuddtrening

Trener Knut Ove Joa er helt klar på hva laget skal jobbe med til neste kamp:

– Vi må rett og slett trene på å sette ballene. Jentene spiller et solid og bra forsvar, men vi må ha større uttelling mot mål. Mye av det som skjedde mot Gjøvik, skjedde også i kveld. Jentene fortjente en seier mot Gjøvik, men i dag bommer vi så mye på mål, at jeg ikke kan si det samme om denne kampen.

Disse scoret mål for Sola:
Heidi Samuelsen (5), Nina Stokland (5), Kristine Gudbrandsen (4), Malin Holta (4), Andrea Næss (1), Marianne Klepp Andersen (1), Olaug Iren Lode (1), Therese Neverdahl Nordbø (1)